آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 25 اسفند ماه 1392 = 16-03 2014

پاسپورت سومالی معتبرتر از پاسپورت رژیم ایران است

اعتبار پاسپورت ایرانی در گذر زمان؛ چه بود و چه شد

پاسپورت جمهوری اسلامی برای چندمین سال پی در پی بعنوان یکی از بی ‌اعتبارترین پاسپورت‌های جهان اعلام شد. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی، ایرانی‌ها برای ورود به بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای غربی نیازی به اخذ ویزا نداشتند.

رادیو آلمان: بر اساس فهرست موسسه بین‌المللی "هنلی اند پارتنرز" در سال ۲۰۱۳، پاسپورت ایرانی از نظر سفر به کشورهای مختلف بدون نیاز به ویزا، یکی از بدترین پاسپورت‌های جهان است. این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی، ایرانی‌ها برای ورود به بسیاری از کشورهای اروپایی به عنوان نمونه برای ورود به کشور سوئیس نیازی به اخذ ویزا نداشتند.

برپایه گزارشی که از سوی آسوشیتدپرس انتشار یافته است، کشورهای فنلاند، دانمارک و آمریکا با حق ورود آزادانه به صد و سی کشور جهان در ردیف اول پاسپورت های معتبر قرار دارند.

به گزارش رادیو فرانسه، در فهرست آسوشیتدپرس، ایران و افغانستان در میان 194 کشور مورد ارزیابی در پائین ترین ردیف قرار گرفته اند و کشورهایی مانند بورکینافسو، جیبوتی و سومالی در ردیف معتبرتری قرار دارند.



جوک تلخ March 16, 2014 12:19 PM

اون رنگ قهوه ای زشت اش هم همرنگ عبای ملایان و دیگر چیز های همرنگ آن است؛ این پاسپورت زشت و بد قواره مورد تنفر هر مامور فرودگاه و گمرک در دنیا میباشد؛ و به حامل آن به چشم تروریست نگاه میشود ایران اسلامی تبدیل به یک جوک تلخ بین ا لمللی شده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: