آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 فروردین ماه 1393 = 22-03 2014

مانور جنگی دوازده کشور در نزدیکی روسیه

آمریکا و یازده کشور دیگر همزمان با ادامه بحران میان روسیه و غرب بر سر شبه جزیره کریمه، مانور نظامی برگزار می کنند.

نیروهای آمریکا ، اوکراین، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و چند کشور دیگر عضو ناتو در این مانور نظامی دو هفته ای در آبهای شرق کشور بلغارستان حضور دارند.

سفیر آمریکا در لهستان نیز اعلام کرد کشورش خود را برای انجام مانور مشترک نظامی با کشورهای جمهوری چک ، مجارستان ؛ اسلواکی ، رومانی و بلغارستان آماده می کند.

فرانسه نیز روز جمعه اعلام کرد چند فروند جنگنده شکاری را برای حفاظت از حریم هوايی لهستان به این کشور اعزام می کند.

علاوه بر لهستان، بسیاری از مردم لتونی نیز نگرانند که مبادا تاریخ یکبار دیگر برای آنها تکرار شود.

با توجه به وجود اقلیت روس زبان در لتونی، مردم این کشور اکنون نگران تکرار تجربه اوکراین در کشورشان هستند.

لتونی اکنون عضو سازمان پیمان اتلانتیک شمالی(ناتو) و اتحادیه اروپا است اما اکنون که روسیه شبه جزیره کریمه را از اوکراین جدا و به خاک خود ضمیمه کرده ترس و واهمه از بازگشت اشغال دوران شوروی مردم این کشور را فراگرفته است.

مردم غیر روس زبان و ملی گرای این کشور هر سال یاد سربازانشان را که در جنگ جهانی دوم توسط ارتش شوروی کشته شدند، گرامی می دارند. اما این بار حضور نیروهای نظامی روسیه در خاک اوکراین که فاصله چندانی با لتونی ندارد ذهن همه مردم این کشور را مخدوش کرده است.

برخی از شهروندان لتونیایی می گویند اگر اوکراین سقوط کند روسها به همین جا بسنده نخواهند کرد و لتونی در فهرست بعدی آنها قرار می گیرد.

مردم لتونی می گویند آنچه که اکنون در اوکراین در حال رخ دادن است رویکرد کلی و رفتار روسیه را نشان می دهد. آنها بخشی از خاک کشوری را بدون آنکه کوچکترین مشکلی برای روس زبان های آن کشور به وجود آمده باشد اشغال و ضمیمه خاک خود کرده اند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: