آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 فروردین ماه 1393 = 22-03 2014

حمایت مقتدی صدر از سنی ها؛ احتمال ترور وی

رهبر جریان صدر عراق ضمن انتقاد شدید از سیاست‌های نوری مالکی، از احتمال ترور خود به دلیل مواضعش در قبال دولت خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق که اخیرا از دنیای سیاست کناره‌گیری کرد روز جمعه در اظهاراتی از سیاست‌های نوری مالکی، نخست وزیر عراق به شدت انتقاد کرد.

وی در این سخنان که در خطبه نماز جمعه شهر نجف ایراد کرد، گفت: سیاست‌های دولت مالکی راه را برای ظهور یک "دیکتاوری جدید" در عراق می‌گشاید.

رهبر جریان صدر عراق همچنین به مالکی نسبت به پیامدهای استفاده از دستگاه قضایی به عنوان ابزاری جهت رسیدن به اهداف سیاسی‌ خود و به حاشیه راندن نمایندگان و چهره‌های مخالف از عرصه سیاست هشدار داد.

وی گفت: سیاست‌های مالکی باعث ایجاد فضای خفقان در عراق شده و صدای مخالفان ظلم و فساد را ساکت می‌کند.

مقتدی صدر در ادامه خطاب به مالکی اعلام کرد که دولتش باید برای سیاست‌های خود توضیح ارائه دهد در غیر این صورت با واکنش "نامطلوبی" روبه رو خواهد شد.

این مسئول عراقی بر لزوم حفظ وحدت میان شیعه و سنی برای رویارویی با توطئه‌های دشمنان تاکید و اعلام کرد: ما نه طرفدار سنی و نه شیعه هستیم ما طرفدار دین مشترک اسلام و رویارویی با دشمن مشترکمان یعنی استکبار هستیم .

رهبر جریان صدر عراق در ادامه خطبه‌های خود به احتمال ترورش به خاطر مواضعی که در قبال دولت در پیش گرفته اشاره کرد.

مقتدی صدر روز چهارشنبه گذشته نیز از طرفداران خود خواست تادر انتخابات عراق شرکت کنند و مانع از ظهور "دیکتاتوری جدید" شوند.

از سوی دیگر بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در گزارشی مفصل به شورای امنیت نسبت به ناآرامی‌های استان سنی‌ نشین‌ الانبار در غرب عراق به شدت ابراز نگرانی و اعلام کرد که اگر فضای بی‌اعتمادی در عراق ادامه داشته باشد، انتخابات پارلمانی ممکن است از این وضعیت تاثیر بپذیرد.

علاوه بر این شبکه الجزیره اعلام کرد که در خشونت‌های روز جمعه عراق در مناطق مختلف این کشور دهها تن کشته و زخمی شدند.

بنا به گزارش این شبکه خبری در این خشونت‌ها 33 تن از نیروهای عراق کشته و بیش از 70 تن دیگر به شدت زخمی شدند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: