آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 فروردین ماه 1393 = 27-03 2014

احتمال سرايت تحريم روسيه به رژيم تهران

تشدید مناقشه روسيه و غرب بر سر اوکراين و احتمال اعمال تحريمهای شدیدتر عليه مسکو، موجب هراس رژيم تهران شده است.

سایت حکومتی تابناک در گزارشی با عنوان "تلاش کنگره آمريکا برای تشديد تحريم ايران به بهانه تحريم روسيه" نوشت: سايت آمريکايی "نشنال جورنال" خبر داده که روز گذشته و در جريان يکی از پنل های کنگره آمريکا، طرحی برای اعمال تحريم عليه روسيه تدوين شده که لحن آن، می تواند به تشديد تحريمهای ايران نيز منجر شود.

اين گزارش می افزايد: کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان آمريکا به اتفاق آرا، کليات طرحی را برای تحريم روسيه به دليل الحاق شبه جزيره کريمه تصويب کرده که بخشی از آن، شامل تشديد اعمال قانون تحريمی سال ۲۰۰۵ عليه ايران، کره شمالی و سوريه است. اين قانون به رئيس جمهور آمريکا اجازه می دهد، اشخاص و گروه های خارجی را که مظنون به فرستادن "مواد حساس" به سه کشور نامبرده باشند، تحريم می کند.

در ادامه گزارش سايت "نشنال جورنال" آمده است: سخنگوی کميته روابط خارجی مجلس نمايندگان به درخواست خبرنگاران برای بيان اهداف مشخص اين طرح پاسخی نداده؛ اما در متن آن به شرکت "روسو برونکسپورت" به عنوان شرکتی که قطعات قابل استفاده در برنامه موشکی را به ايران فروخته، اشاره شده است.

سايت تابناک در گزارش خود با نگرانی افزوده است: به اين ترتيب، مشخص می شود با وجود در جريان بودن مذاکرات هسته ای ميان ايران و گروه ۱+ ۵، نمايندگان کنگره آمريکا، از هيچ تلاشی برای افزايش فشار ها بر ايران فروگذار نمی کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: