آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 فروردین ماه 1393 = 16-04 2014

فعالیت جایگاه‌های CNG یزد تنها با 30 درصد ظرفیت

مدیر‌عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد از توزیع دو میلیارد و 494 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه یزد، "محمد فرازمند"، میزان مصرف بنزین موتور در سال گذشته را 453 میلیون لیتر، نفت سفید 64 میلیون و نفت‌گاز و نفت‌کوره را به ترتیب یک میلیارد و 626 و 284 میلیون و 661 هزار لیتر اعلام کرد.

وی افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال 1391 در مصرف بنزین موتور افزایش سه درصدی و در مصرف نفت‌گاز 20 درصد را شاهد بوده که افزایش نفت‌گاز مربوط به تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها و افزایش مصرف حمل و نقل بوده است.

وی ادامه داد: در مصرف نفت سفید و نفت کوره به ترتیب با کاهش 28 و 13 درصدی روبرو بوده‌ایم که نشان از برخورداری شهرها و روستا‌ها و بخش‌های صنعتی به ویژه کوره‌های آجرپزی از گاز طبیعی و توسعه گاز‌رسانی دارد.

فرازمند خاطرنشان کرد: همچنین در سال 1392مقدار 66 هزار مترمکعب گاز مایع به صورت بالک و سیلندر و 97 میلیون و 715 هزار مترمکعب گاز CNG در استان توزیع شده که این فرآورده جایگزین بنزین موتور شده و باعث عدم افزایش رشد در مصرف آن بوده است.

وی عنوان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تامین‌کننده سوخت مورد نیاز بخش حمل و نقل، کشاورزی، صنعت و علاوه بر آن، تامین‌کننده سوخت نیروگاه‌ها است و توانسته در سال 92 این رسالت را به خوبی به انجام برساند.

وی تعداد جایگاه‌های سوخت در استان را 87 باب و جایگاه‌های CNG را 43 باب اعلام کرد و با اشاره به هفت باب جایگاه‌ در دست ساخت استان، اظهار کرد: بهره‌برداری از جایگاه علی بن موسی الرضا در چاهک شهرستان خاتم در هفته جاری و جایگاه شهید قندی در شهر یزد را در ابتدای اردیبهشت‌ماه خواهیم داشت.

مدیر شرکت‌ پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد افزود: در ایام تعطیلات نوروزی سعی شده تا با نظارت و کنترل مستمر همکاران بر جایگاه‌های عرضه فرآورده و جایگاه‌های CNG، نمازخانه‌های بین راهی و با توزیع بیش از 5 هزار نسخه برشور اطلاع‌رسانی در جایگاه‌ها و ایستگاه‌های راهنمای مسافرین نوروزی، سوخت‌رسانی مطلوبی را به هموطنان و مسافرین نوروزی میهمان این استان ارائه شود.

وی با بیان این که جایگاه‌های توزیع فرآورده‌های نفتی و CNG موجود دراستان پاسخگوی نیاز مردم است، یادآور شد: جایگاه‌های CNG در حال حاضر به طور میانگین با حدود 30 درصد از ظرفیت خود در حال ارائه سرویس به شهروندان هستند.

وی افزود: هر چند در حال حاضر سرمایه‌گزاری در جایگاه CNG در شهر یزد توجیه اقتصادی ندارد، ولی درصورت مراجعه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری، این شرکت در ساخت جایگاه CNG آمادگی دارد تا همکاری لازم را داشته باشد.

فرازمند اظهار کرد: در سال 1392 شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توانست با تامین به موقع و بدون وقفه سوخت‌رسانی در فصل زمستان، کارنامه درخشانی را برای خود رقم زند که این موفقیت حاصل تلاش کارکنان، شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان نفتکش‌ها، مدیران و کارکنان جایگاه‌های اختصاصی بوده است.

مدیر شرکت ‌پخش فرآورده‌های نفتی منطقه یزد در پایان نیز مصرف بهینه و درست فرآورده‌های نفتی را در محقق شدن شعار سال 1393 که به نام سال قتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، موثر خواند و خواستار مدیریت در مصرف فرآورده‌های نفتی و صرفه‌جویی مردم استان در گام دوم هدفمندسازی یارانه‌ها شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: