آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 فروردین ماه 1393 = 16-04 2014

دیپلمات آمریکايی: اعزام ارتش آمریکا به اوکراین

سفیر اسبق آمریکا در عراق و کویت اعلام کرد که آمریکا به منظور کنترل اوضاع اوکراین باید نیروی نظامی به این کشور اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس «جیمز جفری»، سفیر اسبق آمریکا در عراق در دوران «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا و سفیر این کشور در کویت، بین سالهای 1996 و 1999 طی یادداشتی در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» تصریح کرد علیرغم تلاش‌های دیپلماتیک، وضعیت در اوکراین رو به وخامت است.

به گفته «جفری»،‌کمپین سازماندهی شده روسیه از جمله تهدید به حمله، عملیات‌های ویژه تخریبی در شرق اوکراین و هشدار قطع گاز به وضوح نمایانگر آن است که پوتین در نظر دارد دولت اوکراین را فلج کند و حتی کنترل تمامی این کشور اروپایی مهم را به دست گیرد.

به گفته این دیپلمات آمریکایی، واکنش غرب در قبال این موضوع «ضعیف» بوده و تحریم‌های اعمال شده و در نظر گرفته شده علیه روسیه نیز به هیچ عنوان چشمگیر نیستند.

سفیر اسبق آمریکا در عراق و کویت با اشاره به این موارد تأکید کرد که بهترین روش برای ارسال یک پیام محکم به پوتین و منحرف کردن کمپین روسیه علیه کشور های عضو ناتو این است که با استفاده از نیروهای نظامی تعهد خود را به حریم ناتو افزایش دهیم.

جفری ادامه داد به منظور تحقق این امر، دولت آمریکا می‌بایست جنگنده‌های هوایی را به لهستان و کشورهای بالتیک اعزام کند تا گشت‌زنی و مانورهای ناتو را تقویت کند... اعزام نیرو هر اندازه هم که محدود باشد، می تواند پیام محکم‌تری را برای روسیه بفرستد زیرا نیروهای نظامی آمریکا می‌تواند این پیام را به روسیه برساند که آمریکا در زمینه دفاع از مرزهای شرقی ناتو بسیار جدی است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: