آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 فروردین ماه 1393 = 17-04 2014

آژانس اتمی: نه نمی‌ گویند اما بله هم نمی ‌گویند

یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در مصاحبه ای در باره مذاکرات با رژیم ایران گفته: آنها نه نمی‌گویند اما بله هم نمی‌گویند. رابرت گيتس وزير دفاع پيشين آمريکا یک هفته پیش در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود، نبايد به رژيم ايران خوش بين بود. اين رژيم يد طولانی در کش دادن مذاکرات دارد.

به گزارش تسنیم، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس نتوانست درباره تمام مواد و تأسیسات هسته‌ای رژیم ایران به این نتیجه برسد که دارای اهداف صلح‌آمیز هستند.

یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا خواستار تسریع حل و فصل موضوع هسته ای رژیم ایران شد و افزود با این حال این کار به میزان همکاری و خواست تهران بستگی دارد.

وی درباره «جنبه نظامی احتمالی» فعالیت های هسته ای رژیم ایران گفت: روند باید تسریع یابد؛ آژانس انتظار دارد با رژیم ایران درباره حل و فصل و موضوعات مبهم برای اطمینان یافتن از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای آنها پیش رود.

مدیر کل آژانس با این حال تاکید کرد اگر همکاری به کندی پیش برود حل و فصل 12 موضوع مربوط به جنبه های نظامی احتمالی زمان زیادی طول خواهد کشید.

وی گفت: "آنها نه نمی‌گویند اما بله نیز نمی‌گویند... این امر به میزان زیادی به تحولات آتی بستگی دارد."

آمانو در ادامه گفت تصویر اصلی برنامه هسته ای رژیم ایران تغییر نیافته است. آنها هنوز دستورالعمل اصلاح شده 3/1 را که ازکشورهای عضو می‌خواهد تا درباره ساخت و ساز برنامه‌ریزی شده تأسیسات هسته‌ای پیش از موعد شروع اطلاع رسانی کند، اجراء نکرده است. آنها همچنین پروتکل الحاقی را نیز که خواهان شفافیت بیشتر برنامه هسته‌ای است، پیاده نکرده است."

وی گفت: که با توجه به این موضوع آژانس نتوانست درباره تمام مواد و تأسیسات هسته‌ای رژیم ایران به این نتیجه برسد که دارای اهداف صلح‌آمیز هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: