آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 فروردین ماه 1393 = 17-04 2014

نقض حقوق کارگران ایرانی در شرکتهای حفاری چینی

خبرگزاری هرانا – شرکتهای حفاری چینی که در میدان‌های نفتی آزادگان و یادآوران مشغول بکارند قرار دادهای ظالمانه‌ای با کارگران ایرانی منعقد می‌کنند و برخورد غیر انسانی‌ای دارند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شرکت حفاری گریت وال (GWDC) و شرکت سینوپک (SIPC) دو شرکت نفتی چینی که در استان خوزستان در میدان‌های نفتی آزادگان و یادآوران به حفرچاه نفت مشغول هستند قراردادهای ظالمانه‌ای با کارگران ایرانی منعقد می‌کنند.

دو شرکت گریت وال و سینوپک در مقابل شرکتهای نفتی ایرانی ضمن اینکه قراردادهای دوماهه و بدون امنیت شغلی با کارگران منعقد می‌کنند، دستمزد بسیار کمتری را به کارگران پرداخت کرده و نسبت به کارگران ایرانی رفتار توهین آمیزی دارند.

یک کارگر که برروی سکوهای نفتی برای گریت وال کار می‌کند به گزارشگر هرانا گفت: «میزان حقوق در سمت‌های مختلف متفاوته ولی هر سمتی نسبت به شرکتهای حفاری ایرانی به میزان ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومن کمتر پرداخت می‌کنند. بعنوان مثال کارگر ساده در شرکت ایرانی ۱۱۰۰۰۰۰ تومان است ولی در شرکت چینی ۶۵۰۰۰۰ تومان.»

وی در ادامه بیان داشت: «کارفرمایان چینی کوچک‌ترین ارزشی برای کارگران ایرانی قائل نیستند و به کارگران فحاشی می‌کنند و رفتار بسیار زننده‌ای با کارگران دارند. کوچک‌ترین اشتباه از سوی کارگران ایرانی موجب می‌شد که تهدید به عدم تمدید قرارداد می‌کردند.»

وی در پایان گفت: «بر روی دکل حفاری مواد غذایی و میوه باید بصورت کامل به کارگران داده شود، ولی در دو شرکت گریت وال و سینوپک کارگران همیشه با کمبود مواد غذایی روبرو هستند.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: