آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 فروردین ماه 1393 = 17-04 2014

اوکراین؛ پرسش و پاسخ جالب مامور سابق ک گ ب

اوباما به پوتین: عواقب تجاوز به اوکراین را خواهید دید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای نخستین بار امروز پنجشنبه اذعان کرد نیروهای روسی ماه مارس در زمان برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه حضور داشته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ، نتیجه این همه پرسی به الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به فدراسیون روسیه منجر شد.

پوتین در یک جلسه پرسش و پاسخ تلویزیونی گفت : پشت نیروهای دفاع از خود در شبه جزیره کریمه ، بدون تردید ، نظامیان ما حضور داشتند.

رئیس جمهوری روسیه افزود : نظامیان ما به صورتی بسیار درست رفتار کردند. می بایست از مردم محافظت به عمل می آمد.


پرسش و پاسخ سالانه

ولادیمیر پوتین در پرسش و پاسخ سالانه خود با مردم روسیه اعلام کرد که تصمیم الحاق کریمه به روسیه در راستای پاسخ به تمایل ساکنان این منطقه بود.

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز عربی اظهار کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این پرسش و پاسخ خود با بیان اینکه هیچ نیروی روسی در اوکراین وجود ندارد، گفت کی‌یف تلاشی برای انجام مذاکره با ساکنان روسی زبانش نکرده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه الحاق کریمه به روسیه منتظر نتایج همه پرسی شدیم و نتایج همه پرسی نشان دهنده اراده و خواست مردم بود.

پوتین از کی‌یف خواست با مردم خود در جنوب و شرق این کشور وارد مذاکره شود.

وی خاطر نشان ساخت: ما قصد نداریم بین کریمه و بخشهای دیگر اوکراین جدایی بیندازیم و اگر به حقوق و انتخاب یکدیگر احترام بگذاریم مسائل حل می‌شود.

پوتین تصریح کرد که اوکراین باید به انتخاب مردم کریمه احترام بگذارد و روسیه همواره در کنار اوکراین خواهد بود.

پوتین اوکراین را متهم کرد به اینکه تلاشی برای تعامل با روس زبانهای این کشور انجام نداد.

رییس جمهوری روسیه ضمن تاکید بر اینکه روسیه با توجه به وضعیت اوکراین گزینه ای به جز مداخله در اوکراین نداشت، گفت: ما مطمئن هستیم با کی‌یف تفاهم دو جانبه پیدا خواهیم کرد.

پوتین همچنین اقدام کی‌یف در اعزام سربازان خود به شرق اوکراین را یک اقدام مجرمانه جدی خواند.

وی همچنین گفت: روسیه هیچ مامور مخفی‌ای در اوکراین ندارد و ادعاهای حضور نیروهای روسی در شرق اوکراین یک مشت " حرف‌های مفت و یاوه" است.


اوباما به پوتین: عواقب تجاوز به اوکراین را خواهید دید

باراک اوباما بار دیگر به پوتین در ارتباط با "حمایت و تحریک بیشتر" هواداران روسیه در شرق اوکراین هشدار داده است.

به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی، باراک اوباما که در تلویزیون سخن می‌گفت ادعا کرد تحریم‌های کاخ‌سفید و اتحادیه اروپا علیه روسیه ثمربخش بوده است.

وی افزود: آنچه پیشتر هم بارها تکرار کرده‌ام این است که هربار روسیه در مسیر بی‌ثبات کردن و تجاوز به تمامیت ارضی اوکراین گامی بردارد، عواقبش را خواهد دید.

قرار است گفتگوها میان وزاری خارجه آمریکا، روسیه و اوکراین روز پنجشنبه (۱۷ آوریل) با حضور کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در ژنو صورت گیرد.

کاخ سفید اعلام کرده است در حال آماده کردن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه است تا در صورت نتیجه ندادن گفتگوها و متوقف نشدن "حمایت‌های کرملین" از تشنج‌ها در شرق اوکراین، آنها را به فهرست تحریم‌های فعلی اضافه کند.

همزمان، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو اعلام کرده است حضور نظامی اش را در مرزهای شرقی خود در واکنش به رفتار خصمانه روسیه در اوکراین تقویت می‌کند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو در بروکسل با تاکید بر بازنگری در برنامه‌های دفاعی این سازمان گفت: "ما جنگنده‌های بیشتری در هوا، کشتی‌های بیشتری در دریا و آمادگی بیشتری روی زمین خواهیم داشت."

راسموسن گفت این تصمیم بلافاصله اجرایی خواهد شد و در صورت لزوم اقدام‌های بیشتری در هفته ها و ماه‌های آتی صورت خواهد گرفت.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای طرفدار روسیه، کنترل تعدادی از ساختمان‌های دولتی را در شماری از شهرهای و روستاهای شرق اوکراین به دست گرفته‌اند.

دولت اوکراین خبر داده است که یک روز بعد از آغاز عملیات نیروهای دولتی در شهر کراماتورسک، شش خودروی نفربر زرهی اوکراین توسط مخالفان دولت ضبط شده است.

نیروهای طرفدار روسیه کنترل ساختمان‌های دولتی در تعدادی از شهرهای شرق اوکراین را به دست گرفته‌اند

وزارت دفاع اوکراین می گوید این نفربرها به حومه شهر اسلویانسک منتقل شده‌اند و در اختیار افراد یونیفرم‌پوشی هستند که ارتباطی با نیروهای مسلح اوکراین ندارند.

بنابر بعضی گزارش‌ها ممکن است نیروهای اوکراینی با ترک خودروهای نظامی خود به نیروهای هوادار روسیه ملحق شده باشند.

عملیات نیروهای امنتی و نظامی اوکراین در تعدادی از شهرهای شرقی این کشور با هدف بازپس گرفتن ساختمان های دولتی تحت اشغال طرفداران روسیه آغاز شده است.

در شهر دونتسک هم که در هفته های اخیر ناآرام بوده، دفتر شهردار توسط نیروهای مسلح طرفدار روسیه تسخیر شده است.

این نیروها به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که تنها خواسته آنها برگزاری همه‌پرسی در منطقه برای تبدیل اوکراین به فدراسیونی با حقوق و اختیارات محلی بیشتر است.

آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر موقت اوکراین روسیه را به 'صدور تروریسم' به اوکراین متهم کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: