آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 فروردین ماه 1393 = 17-04 2014

صحنه های هولناک پای چوبه دار در حکومت اسلامی

یک زندانی 60 ساله دیروز چهارشنبه برای اجرای حکم اعدام به حیاط زندان بندرعباس برده شد؛ او دو دقیقه از دار اعدام آویزان بود که پایین آورده شد و اجرای حکمش به تعویق افتاد. این زندانی اکنون در شرایط جسمی وخیمی به‌سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان، فلک‌ناز مرادی به همراه 4 زندانی دیگر، دیروز چهارشنبه 27 فروردین‌ماه به منظور اجرای حکم اعدام به حیاط زندان مرکزی بندرعباس برده شد؛ او پس از دو دقیقه آویخته شدن از دار اعدام، پایین آورده شد و اجرای حکمش را به تعویق انداختند.

گفته می‌شود این زندانی محکوم به اعدام هم‌اکنون در بهداری زندان مرکزی بندر عباس، در شرایط جسمی وخیمی به‌سر می‌برد.

فلک‌ناز مرادی 18 سال از 60 سال عمر خود را در زندان گذرانده و در انتظار اعدام به‌سر برده است.

ضرغام جهانگیری ٢٨ ساله اهل ميناب، احمد رحیمی ۲۱ ساله اهل بندر عباس، علی فولادی ۲۲ ساله اهل ميناب و علی شریفی ۲۹ ساله، چهار زندانی دیگری بودند که دیروز صبح در زندان مرکزی بندر عباس از طریق طناب دار اعدام شدند.

گفتنی است احمد رحیمی و علی فولادی هر دو در زمان بازداشت به ترتیب 17 و 16 ساله بوده‌اند.

**************************************

حمله وحشیانه و شعار "مرگ بر دیکتاتور" در اوین

وضعیت سه زندانی اوین، پس از تهاجم به این زندان وخیم گزارش میشود

فعالان در تبعید: صبح روز پنج شنبه، ٢٨ فروردين ١٣۹٣، در پی تهاجم سربازان گارد سازمان زندانها به زندان اوین، که با ضرب و شتم شدید زندانیان و تخریب تجهیزات زندان همراه بود، سی و دو زندانی به انفرادی منتقل شدند که حال سه تن وخیم گزارش می شود.

بنا بر اطلاع “کمپین صلح فعالان در تبعید”، سربازان پس از بیرون کشیدن زندانیان، به پاره کردن لباس های شخصی، پرده ها، بالشت ها و حتی شکستن گلدانها، یخچالها و تلویزیون و رادیو پرداختند.

طبق آخرین گزارشات به خبرنگار این کمپین، پس از این بازرسی خشن، برخی زندانیان را که با سرودخوانی به اعتراض پرداخته بودند، به صورت چشم بسته و دست بسته و در میان تونل ضربات بانوم به انفرادی منتقل کردند که منجر به خونریزی شدید سهیل بابادی، سروش ثابت، سمکو خلقتی شده است.

در حالیکه زندانیان بند ٣۵٠ از وضعیت این سه تن در انفرادی، اعلام ابراز نگرانی می کنند، آخرین لیست زندانیانی که به انفرادی منتقل شده اند، به شرح زیر است:

یاشار دارالشفا، سعید متین پور، سروش ثابت، سهیل بابادی، سعید حائری، مهدی خدایی، سمکو خلقی، داور حسینی وجدان، علی عسگری، محمد صدیق کبودوند و بهنام ابراهیم زاده.

عصر امروز، غلامحسین اسماعیلی، رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی، حمله به بند ۳۵۰ زندان و هرگونه درگیری و ضرب و شتم زندانیان بند را تکذیب کرده است.

در همین خصوص سازمان عفو بین الملل، در بیانیه ای اقدام فوری، یورش گارد زندان به بند ۳۵۰ اوین را سبب افزایش نگرانی در مورد امنیت زندانیان خواند.


روایت یک از زندانیان بند٣۵٠

فعالان در تبعید: صبح روز پنج شنبه، ٢٨ فروردين، تعداد کثيرى ماموران لباس شخصى که از عوامل اطلاعات بودند، به صورت وحشيانه اى به قصد بازرسى به داخل بند ٣۵٠ زندان اوين، ريختند.

اعضاى اتاق ٣ بند ٣۵٠ با خواسته عوامل اطلاعات مبنى بر خروج اعضا از اتاق مخالفت کردند و در اتاق ماندند.

عوامل اطلاعات عربده کشان به سوى تخت ها و لوازم زندانيان هجوم برده و شروع به پاره کردن دفترها و کتاب هاى زندانيان به هم ريختن هر آنچه در اتاق بود، کردند.

لوازم زندانيان به طرزى به هم ريخته شده بود که در وسط اتاق تلى از پتو، قاشق، بشقاب و کتاب و دفترهاى پاره شده، تشکيل شده بود.

اين حرکت وحشيانه، با اعتراض اعضاى اتاق ٣ و همچنين بقيه زندانيان همراه شد، بطوريکه زندانيانى که در هواخورى زندان بودند، با صداى بلند شروع به سردادن شعار “مرگ بر ديکتاتور” کردند.

در اين ميان، عوامل اطلاعاتى که با مقاومت شجاعانه زندانيان روبه رو شده بودند، گارد ويژه زندان متشکل از نزديک به ۶٠ نفر با باتوم و مجهز به تجهيزات ضد شورش را وارد بند کرده و در راهروهاى زندان مستقر کردند. عوامل اطلاعات با ضرب و شتم اعضاى اتاق ٣، آنها را از اتاق خارج کرده تا از تونل وحشتى که گارد در راهرو ايجاد کرده بود، عبور کنند.

با عبور زندانيان از راهرو ها، درست مانند تونل هاى وحشت اردوگاه اسراى ايرانى در عراق، گارد ويژه به صورت سنگدلانه اى به ضرب و شتم وحشيانه زندانيان اقدام کرد.

سهيل بابادى، سروش ثابت، سعيد متين پور و سمکو خلقتى از جمله زندانيانى بودند که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

به هنگام عبور سمکو خلقتى از تونل وحشت، گارد ويژه، پيراهن و لباس هاى وى را از تنش در آورده و مستقيما به پشت و گردن و کتف لخت وى با شدت مى کوبيدند. شدت باتوم هاى وارده بر بدن سهيل بابادى چندان شديد بود که گردن و کتف و بازوى وى به شدت کبود و دچار خونمردگى شده بود.

درست مانند کسى که حد شرعى شلاق در موردش اجرا شده باشد.

سروش ثابت و سعيد متين پور نيز با عبور از اين تونل گوشتى، توسط گارد ويژه مورد ضربات باتوم قرار گرفتند.

حدود ١١ نفر از اعضاى اتاق ٣ با ضرب و شتم از اتاق بيرون برده شده و سپس از تونل وحشت به مکان نامعلومى منتقل شدند.

اين حرکت اسف بار و رقت انگيز تا ساعت ٢ بعد از ظهر به طول انجاميد.

اسامى زندانيان منتقل شده به انفرادى:

١.سعيد متين پور ٢. سروش ثابت ٣. ياشار دارالشفا ۴. داور حسينى وجدان ۵. سعيد حائرى ۶. مهدى خدايى ۷. محمد صديق کبودوند ٨. سيمکو خلقتى ۹. بهنام ابراهيم زاده ١٠. سهيل بابادى ١١. على عسکرى ١٢. غلامرضا خسروى ١٣. مجيد اسدى ١۴. اسدالله اسدى ١۵. رضا اکبرى منفرد ١۶. جواد فولادوند ١۷. مهرداد آهن خواه ١٨. سهيل عبدى ١۹. امير قاضيان ٢٠.. .. داورى ٢١.آرش همپاى ٢٢. بهزاد عرب گل ٢٣. اميد بهروزى ٢۴.مصطفى عبدى ٢۵. محمد شجاعى ٢۶. عبدالفتاح سلطانى ٢۷. مصطفى ريسمان باف ٢٨. محمد امين هادوى ٢۹. هوتن دولتى ٣٠. اسماعيل برزگرى

******************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: