آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 فروردین ماه 1393 = 18-04 2014

حمله باند ولایت به وزرای ثروتمند دولت روحانی

برخی وزرای دولت حسن روحانی ثروت افسانه‌ای دارند

الیاس نادران نماینده مجلس گفته برخی از وزرای دولت روحانی بین ۸۰۰ میلیارد تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند. به گفته این نماینده شفافیت اطلاعاتی ابتدا باید از بدنه دولت اجرا شده و سپس از مردم "انتظار ارائه اطلاعات" کنند.

به گزارش رادیو آلمان، الیاس نادران نماینده مجلس شورای اسلامی گفته برخی از وزرای دولت حسن روحانی بین ۸۰۰ میلیارد تا هزار میلیارد تومان ثروت دارند. آقای نادران این اظهارات را در برنامه‌ای تلویزیونی و در واکنش به تبلیغات دولتی برای تشویق مردم به انصراف از دریافت یارانه و ارائه اطلاعات اقتصادی خود مطرح کرده است.

به عنوان نمونه و بنا بر گزارشی که پیش از این در سایت "الف" منتشر شد، نگاهی به شرکت های خصوصی که محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت عضو هیات مدیره آن‌ها بوده است، بیانگر آن است که او دارای ثروتی افسانه‌ای و در زمره ثروتمندان کابینه دولت حسن روحانی است.

به گزارش خبرگزاری "فارس" الیاس نادران افزوده: «آیا وزرا حاضر هستند دارایی‌های‌شان را اعلام کنند؟ اگر خیر، پس چرا توقع انصراف مردم از دریافت یارانه و ارائه اطلاعات اقتصادی خود را دارند.»

بنا بر این گزارش این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داده که شفافیت اطلاعاتی ابتدا باید از بدنه دولت اجرا شده و سپس از مردم "انتظار ارائه اطلاعات" کنند.

به گفته الیاس نادران تنها در صورت وجود "شفافیت اطلاعاتی به طور جامع" امکان رانت‌خواری برای افراد در دولت از بین خواهد رفت. این نماینده مجلس گفته اخیرا نامه‌ای منتشر شد که در آن شاهد اختصاص اعتبار ۶۵۰ میلیون یورویی به یک شخص بودیم.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، که یارانه مرحله دوم با توجه به درآمد کل خانوار پرداخت می‌شود. بر این اساس متقاضیان باید اطلاعات مربوط به تمام افراد شاغل خانواده، شغل دوم یا سوم و سود سپرده بانکی خود را نیز اعلام کنند.

نرگس نجفی مدیر دفتر امور بانک سازمان هدفمندی یارانه‌ها یکشنبه ۱۷ گفت که درآمد تمامی اعضای خانواده، شغل اول و دوم، سود دریافتی سپرده‌های بانکی و درآمد از محل خانه‌ای که اجاره داده می‌شود، جزو درآمد ماهیانه حساب می‌شود و متقاضیان باید هنگام پر کردن فرم درخواست یارانه، این اطلاعات را در محل درآمد خود قید کنند.

در همین زمینه محمود واعظی، وزیر ارتباطات شنبه ۲۳ فروردین به خبرگزاری "ایرنا" گفت، دولت خوداظهاری یارانه‌ای مردم را در برخی موارد "راستی آزمایی" می‌کند.

واکنش منفی مردم به درخواست انصراف از دریافت یارانه

در حالی که نام‌نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی آغاز شده، برخی روزنامه‌های ایران در گزارش‌های جداگانه‌ای از مخالفت اکثر مردم به درخواست‌ها و تبلیغات مکرر دولت برای انصراف از دریافت یارانه خبر می‌دهند.

در همین زمینه و در گزارشی که روز شنبه ۲۳ فروردین در روزنامه شهروند با عنوان "نه پیامکی مردم به درخواست دولت برای انصراف از دریافت یارانه" منتشر شده آمده که واکنش‌های مردم به کمپین «نه به یارانه نقدی» دولت، "منفی" بوده است.

بنا بر این گزارش در یک ماهی که گذشت، هرچه زمان به روز آغاز ثبت‌نام مردم در سایت هدفمندی یارانه‌ها نزدیک‌تر شد، تبلیغات برای تشویق مردم به انصراف از دریافت یارانه هم فزونی گرفت.

آن‌طور که در این گزارش آمده واکنش اکثر مردم به این تبلیغات دولتی برای انصراف از دریافت یارانه و کمپین «نه به یارانه نقدی»، پیامک‌های طنزآمیز و جوک‌های مختلف بوده‌ است که بین مردم رد و بدل شده‌اند. جوک‌ها و شعرهای طنزآمیزی که یک پیام پشت آن‌ها بود: «انصراف نمی‌دهیم».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: