آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 فروردین ماه 1393 = 18-04 2014

وضعیت فرهنگی؛ حزب‌الله باید وارد میدان عمل شود

دیگربان: محمدتقی رهبر٬ امام جمعه اصفهان با انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم٬ از نیرو‌های حزب‌الله خواسته «با عزم جزم وارد میدان عمل شوند.»

به گزارش سایت «یا‌لثارات‌الحسین»٬ آقای رهبر در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله گفته «صاحبان انقلاب جانشان از این وضعیت فرهنگی به لبشان رسیده و معترض سیاست‌های وزارت ارشاد هستند.

وی خطاب به مقام‌های دولتی نیز گفته «آیا این رسانه‌ها و ماهواره‌های مخرب جای دلسوزی دارند که شما می‌آیید می‌گویید فیسبوک را آزاد می‌کنیم؟ آیا فیسبوک نان، شغل و زندگی مردم است؟»

مسئولان دولتی با ادامه فیلتر شبکه‌های اجتماعی به خصوص فیس‌بوک مخالف هستند٬ اما با این وجود همچنان دسترسی به این شبکه‌ها بدون استفاده از فیلترشکن ممکن نیست.

محافظه‌کاران تندرو به خصوص علی خامنه‌ای نگران سیاست‌های فرهنگی دولت یازدهم هستند و همه روزه انتقاد‌های مختلفی متوجه بخش‌های گوناگون از سیاست‌ها می‌کنند.

آن‌ها نگرانند که دولت یازدهم در حوزه فرهنگ سیاست دولت اصلاحان محمد خاتمی را دنبال کند و به همین خاطر خواستار تجدید‌نظر دولتی‌ها در ارتباط خود با اصلاح‌طلبان هستند.

رهبر در ادامه سخنان خود «یکی از دلایل وضعیت وخیم فرهنگی کشور» را ناتوانی در دایر کردن «فقه اسلام در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها» عنوان کرده است.

وی همچنین از گسترش فرهنگ غربی در ایران انتقاد کرده و افزوده «غربی‌ها زبان خودشان را غالب کردند به گونه‌ای که امروز هنوز بچه به مدرسه نرفته٬ به کلاس‌های زبان خارجی هدایت می‌شود.»

روحانیون حاکم بر ایران سال‌ها نگران گسترش فرهنگ غربی و تغییر سبک زندگی مردم هستند و تلاش می‌کنند با ابزار‌ها و شیوه‌های مختلف مانع چنین تغییری شوند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: