آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 فروردین ماه 1393 = 18-04 2014

انتقال ناگهانی زندانی سیاسی ارژنگ داوودی به تهران

ارژنگ داوودی زندانی سیاسی دیروز پنج‌شنبه ۲8 فروردین‌ماه، از زندان بندرعباس به تهران منتقل شده است. تاکنون مشخص نشده که وی به کدام زندان در تهران و به چه دلیلی انتقال یافته است.

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: ارژنگ داوودی زندانی سیاسی سالخورده دیروز پنج‌شنبه ۲8 فروردین‌ماه ۱۳۹۳، بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی از زندان بندر عباس به تهران منتقل شد. این انتقال پس از ماه‌ها حبس انفرادی و ایزوله بودن این زندانی صورت گرفته و تاکنون محل نگهداری و دلیل انتقال وی اعلام نشده است.

گفته می‌شود در طول زمان زندان برای این زندانی سیاسی احکام جدیدی همچون "تبلیغ علیه نظام و محاربه از طریق هواداری با یکی از گروه‌های مخالف حکومت از داخل زندان به‌وسیله نگارش مانیفست ضد نظام جمهوری اسلامی" صادر شده است.

این زندانی سیاسی پیش‌تر به اتهام راه‌اندازی و تاسیس «جنبش آزادی ایرانیان» و همچنین «کنفدراسیون دانشجویان ایرانی» محاکمه شده بود.

این در حالی است که اتهامات دیگری همچون توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مسوولین نظام و روحانیون، توهین به مقدسات، و همکاری با خبرنگار کانادایی «جین کوکان» برای ساخت فیلم مستند «ایران ممنوع» نیز در پرونده ارژنگ داوودی وجود دارد. مجموعه این اتهامات ۱۵ سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی را برای ارژنگ داوودی به همراه داشته است.

زندانی سیاسی ارژنگ داوودی از اوایل تیرماه 1391، از بند ۱۲ زندان رجایی شهر کرج به انفرادی‌های بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از ۱۲۷ روز انفرادی در این بند به زندان بندر عباس تبعید شد. وی از ۱۹ آبان‌ماه 1392 تاکنون هیچ‌گونه تماس تلفنی و یا ملاقاتی با خانواده‌اش نداشته است و به‌ دستور بازجویان وزارت اطلاعات، از تماس با خانواده و ملاقات با آنها منع شده است و همچنین او با هیچ زندانی و حتی ماموران نگهبانش حق صحبت کردن را ندارد. بازجویان وزارت اطلاعات با این شیوه غیر انسانی او را تحت شکنجه‌های روحی قرار داده‌اند.

این زندانی سیاسی سالخورده از سال ۱۳۸۲ تاکنون در زندان به‌سر می‌برد و در تمام طول محکومیت خود از حق مرخصی محروم بوده است. وی در این مدت بارها به شکنجه‌گاه‌های مختلف وزارت اطلاعات برده شده و ماه‌ها در سلول‌های انفرادی، تحت شکنجه‌های جسمی و روحی بازجویان قرار گرفته است.

گفتنی است بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن ارژنگ داوودی، همسر وی را دستگیر و ۴ ماه در سلول‌های انفرادی تحت شکنجه‌های جسمی و روحی قرار داده بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: