آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 فروردین ماه 1393 = 20-04 2014

آمریکا؛ برقراری صلح با رژیم ملایان غیرممکن است

فارین پالسی : تصمیم کاخ سفید و بازگشت روزهای تلخ گذشته در روابط رژیم ایران و آمریکا

تصمیم دولت واشنگتن در عدم صدور ویزا برای سفیر ویژه رژیم تهران در سازمان ملل متحد باعث شد تنش ها و اختلافات میان حکومت ایران و آمریکا بار دیگر اوج پیدا کند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آمریکایی فارین پالسی ؛ این نشریه آمریکایی در مقاله ای‌ نوشت :‌ طی ماه های گذشته روابط میان رژیم تهران و واشنگتن با گرمی بی سابقه ای همراه بود . اما این رابطه بار دیگر با یادآوری ماجرای گروگانگیری سفارت آمریکا به وضعیتی که سابقا طی سی سال وجود داشت، بازگشت .

تازه ترین اتهامی که آمریکا علیه رژیم ایران وارد کرده است انتخاب سفیر جدید تهران در سازمان ملل است. دولت آمریکا مدعی است رژیم ایران بطور عمدی و به منظور تحقیر واشنگتن "‌حمید ابوطالبی "‌ را بعنوان نماینده ویژه خود در سازمان ملل برگزیده است.

ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 شرکت داشته است. از نظر دولت آمریکا نیز این حادثه مصداق اقدام تروریستی بوده و ابوطالبی نیز یک تروریست به شمار می آید.

بنا بر همین استدلال واشنگتن با عدم صدور ویزا برای حمید ابوطالبی مانع ورود وی به نیویورک و آغاز به کارش در سمت نمایندگی رژیم ایران در کرسی سازمان ملل متحد شد.

این تنش بار دیگر عمق اختلافات میان آمریکا و حکومت ایران را نشان داد و اثبات می کند که برقراری صلح و دوستی میان رژیم تهران و واشنگتن تا چه حد دشوار و تا حدودی غیرممکن است.

**************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: