آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 فروردین ماه 1393 = 20-04 2014

تلاش برای وادار كردن موسوی و کروبی به عقب نشينی

آخوند محی‌الدین حائری شیرازی٬ عضو مجلس خبرگان در نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی از آنها خواسته برای خاموش کردن «شمعک» حوادث سال ۸۸ که هنوز روشن است٬ از مواضع خود عقب‌نشینی کنند و افزوده رفع حصر در صورت اصرار آنها بر مواضع قبلی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش دیگربان، متن کامل این نامه روز شنبه (۳۰ فروردین ماه) در وب‌سایت محافظه‌کار «الف» منتشر شده است.

آقای حائری شیرازی نوشته در پرونده آقایان موسوی و کروبی «خدمات بزرگی به اسلام و انقلاب» وجود دارد اما اصرار آنها بر ابطال نتیجه انتخابات سال ۸۸ «امر باطلی» بود.

وی افزوده «خیلی‌ها با پافشاری بر امر باطلی از دنیا رفتند و حتی بعد از مرگشان هم تاکنون خوشنام مانده‌اند و شاید مردمی هم آرزو دارند در قیامت همنشین اینان باشند اما چیزی جز جایگاه عذاب نصیب ایشان نخواهد بود.»

حائری به این رهبران جنبش سبز هشدار داده «باید از این محبوبیت‌های پس از مرگ ولو چندین هزار ساله، به خدا پناه برد.»

به نظر می‌رسد وی با این که به نام خاصی اشاره نکرده٬ اما منظورش حسینعلی منتظری باشد که مردم بسیاری در مراسم تشییع و خاک‌سپاری وی شرکت کردند.

حائری شیرازی همچنین افزوده «نظام برای حفظ مصلحت» موسوی و کروبی را محاکمه نکرده و «حال اگر نظام حرف خود را پس بگیرد تا آن‌ها قهرمان شوند، پس از این، نظام نسبت به موارد مشابه جز آنکه سر تسلیم فرود آورد چه می‌تواند بکند؟»

وی خطاب به موسوی و کروبی نوشته «تسلیم نظام در برابر زور و عقب‌نشینی، نظام را به راشیتیسم سیاسی یا نرمی استخوان سیاسی می‌کشاند.»

به نوشته وی «رفع حصر خانگی در شرایط اصرار بر مواضع قبلی عیناً مانند قبول ابطال انتخابات بدون مجوز قانونی است و معنی آن این است که نظام حکم به نفی خود نموده است و از هیچ نظامی نمی‌توان چنین انتظاری را طلب کرد.»

این عضو مجلس خبرگان٬ «ادامه اصرار» رهبران جنبش سبز بر مواضع قبلی را موجب «آتش زیر خاکستر» ماندن حوادث انتخابات ۸۸ دانسته و نوشته «نظام نسبت به آن نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند.»

وی «جمع شدن فتنه» را «خاموش شدن مشعل» معرفی کرده و ادامه داده «خاموش شدن مشعل غیر از خاموشی شمعک است. پذیرش خطا از طرف شما، شمعک را خاموش خواهد کرد.»

حائری «پذیرش» آنچه «خطا» نامیده از سوی موسوی و کروبی را موجب خاموش شدن «شمعک» حوادث سال ۸۸ عنوان کرده و نوشته «اینک این کار بزرگ فقط و فقط از دست شما بر می‌آید. پس از اجر عظیم آن نیز غافل نشوید.»

وی در بخش دیگری از نامه خود به رهبران جنبش سبز هشدار داده «اجانب به پس از مرگ شما می‌اندیشند که بیش از زمان حیاتتان از شما بهره‌ها ببرند. شما به چنین کاری راضی نشوید.»

بدنبال پیروزی حسن روحانی در ایران٬ انتظارات برای رفع حصر میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی و زهرا رهنورد افزایش یافته است؛ با این حال دولت علیرغم تلاش‌های پشت پرده هنوز موفق به شکستن رفع حصر نشده است.

به نظر می‌رسد اصرار رهبران جنبش سبز بر مواضع قبلی و راضی نشدن به سکوت در صورت رفع حصر٬ علت اصلی ادامه رایط فعلی باشد.

به تازگی غلامعلی حدادعادل٬ از نزدیکان علی خامنه‌ای از هواداران موسوی و کروبی خواسته بود برای گذار از شرایط بحرانی به نظام کمک کنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی با وجودی که حاضر به رفع حصر رهبران جنبش سبز نیستند٬ اما از سوی دیگر نگران مرگ یکی از آنها در حصر و عواقب چنین اتفاقی هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: