آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 فروردین ماه 1393 = 20-04 2014

نشست اضطراری دولت روحانی برای نجات بورس

نشست اضطراری وزیر امور اقتصادی و دارایی با مدیران عامل بانک ها برای حمایت از بازار سرمایه عصر روز شنبه برگزار شد.

در این نشست قرار شد، بانک ها نقدینگی های جدیدی را در چند گام به بازار سرمایه تزریق کنند. حسن قالیباف اصل مدیرعامل شرکت بورس این خبر را تایید کرد.

به گزارش فرارو، مدیرعامل بانک ملی از تاکید علی طیب نیا وزیر اقتصاد بر تقویت و حمایت از بازار سرمایه خبر داد و گفت: حمایت از این بازار هدف اصلی صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه است.

مدیرعامل بانک ملی با اشاره به جلسه مدیران عامل چند بانک با وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: تصمیم بر این شد که در راستای حمایت از بازار سرمایه، صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه تقویت و مبلغ قابل توجهی به بورس تزریق شود.

عبدالناصر همتی با اشاره به جلسه دیروز عصر مدیران عامل بانک های دولتی با وزیر اقتصاد، اظهار داشت: در این جلسه تصمیم بر این شد که از طریق تقویت «صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه» از بورس حمایت شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است، گفت: رقم قابل توجهی تزریق خواهد شد و با توجه به اینکه بازار، سهام ارزنده ای دارد با خرید آنها توسط صندوق، نگرانی های بوجود آمده برای سهامداران برطرف می شود.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه با افزایش منابع این صندوق، سهام خریداری خواهد شد، افزود: بانک های ملی، تجارت، ملت، سپه و همچنین بیمه مرکزی و بیمه ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار از نهادهای عضو این صندوق هستند.

شایان ذکر است در هفته های اخیر موجی از ناامیدی‌ در بازار سهام به راه افتاده به طوری که شاخص بورس با افت شدیدی به کانال 73 هزار واحد سقوط کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: