آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 31 فروردین ماه 1393 = 20-04 2014

اجرای طرح تذکر لسانی در کلیه مدارس استان همدان

مدیر ادارت و کارخانه جات ستاد احیا امر به معروف ونهی از منکر استان همدان گفت: 431 گروه تذکر لسانی در 431 آموزشگاه در مقاطع تحصیلی راهنمایی و متوسطه در نواحی 19 گانه آموزش و پرورش استان فعال هستند.

به گزارش صبح الوند، حجت الاسلام ابوالفتح ناطقی در جلسه ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر استان همدان اظهارداشت: تیم های تذکر لسانی در آموزشگاه ها متشکل از دختران و پسران به طور مجزا در مدارس دخترانه و پسرانه با برخورداری از آموزش های لازم، زیر نظر شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزشگاه در قالب 3 تا 6 نفر فعالیت دارند.

وی گفت: شورای امر به معروف آموزشگاه های تحصیلی مرکب از امام جماعت، مدیر آموزشگاه، مربی تربیتی، فرمانده واحد مقاومت و 3 تا 6 نفر از دانش آموزان متعهد مدرسه است که در جهت گسترش فریضه امر به معروف و تذکر لسانی فعال هستند.

مدیر ادارت و کارخانه جات ستاد احیا امر به معروف ونهی از منکر استان همدان عنوان داشت: برای نظارت در حسن اجرای فعالیت گروه های تذکر لسانی، شورای امر به معروف و نهی از منکر نشست های 5 جانبه با حضور معاونین ستاد احیا، اداره کل آموزش و پرورش، نواحی آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و شورای امر به معروف آموزشگاه ها در ایام سال تحصیلی گذشته برگزار گردید.

وی افزود: محاسن و معایب فعالیت گروه های تذکر لسانی مورد بررسی قرار گرفت و از گروه های برتر نیز تقدیر به عمل آمد.

کارشنان امور اجتماعی استانداری همدان گفت: تا کنون 25 نظارت تخصصی در نواحی 1 و 2 همدان و حدود 80 مورد بررسی در مابقی شهرستان ها انجام گرفته است.

حجت السلام ناطقی خاطرنشان کرد: تبیین مصادیق معروف و منکر، آشنایی با آسیب های اجتماعی، رعای حقوق شهروندی، حوزه نقد و نقد پذیری، ترویج ارزش های دینی و انقلابی توسط کارشناسان در سطح مدارس از جمله وظایف این شوراها می باشد.

وی اظهارداشت: در سال تحصیلی 92-93 حدود 200 هزار نفر از دانش آموزان با موارد فوق آشنا شدند.

مدیر ادارت و کارخانه جات ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان همدان افزود: نقش خانواده ها در همکاری و پیشبرد اهداف این شوراها در آموزشگاه ها بسیار موثر است.

کارشناس امور اجتماعی استانداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: همکاری مدیرکل وقت آموزش و پرورش و معاونین وی در پیش برد اهداف این طرح بسیار موثر و کار آمد بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: