آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 اردیبهشت ماه 1393 = 21-04 2014

کشف حجاب با سوت و کف حاضرین در کرمانشاه

به گزارش جام نیوز، پس از بازی های شبه قمار در شهربازی کرمانشاه به نظر می رسد این بار اراده ای برای عادی سازی بی حجابی با راه انداختن یک معرکه مضح و اصرار بر ادامه آن در این مجتمع تفریحی وجود دارد.

پافشاری تعمدی مسئولین شهربازی کرمانشاه بر فعالیت یکی از دستگاه هایی تفریحی که استفاده از آن توسط بانوان موجب افتادن حجاب و تجمع برخی افراد می شود، اعتراض برخی از حاضرین را برانگیخته و با جواب های عجیب متصدیان محوطه شهربازی رو به رو شد.

در کنار این دستگاه که سالتو نامیده می شود در عین ناباوری یکی از متصدیان دستگاه فقط مشغول جمع آوری روسری ها و شالهایی است که از سر راکبین آن بر زمین افتاده و معمولا نیز با صدای سوت و کف تعدادی که اطراف آن جمع شده اند همراه می شود.

در حین ایستادن دستگاه نیز که تا توقف کامل آن چند دقیقه ای طول می کشد راکبین زلف بر باد داده مشغول مرتب کردن گیسوان خود در مقابل چشم تماشاگران شده و متصدی فوق الذکر نیز پس از توقف کامل روسری ها و شال ها را به صاحبان آنها تحویل می دهد.

در شب های گذشته که خبرنگار مرصاد به خواست مردم به شهربازی کرمانشاه رفته تا صحنه را از نزدیک مشاهده کند پس از اتفاق افتادن ماجرایی که شرح داده شد سراغ یکی از افرادی که بیسیم به دست مأمور کنترل اوضاع و ظاهرا از مسئولین شهر بازی بود رفت و دلیل این اتفاق را جویا شد که در کمال ناباوری این پاسخ را شنید: " ما که به زور این افراد را سوار نکردیم، آنها آزاد هستند".

اصرار خبرنگار مرصاد برای پایان دادن این معرکه راهی از پیش نبرد و مسئولین شهربازی اعلام کردند که این بازی متوقف نخواهد شد و مسئولیت روسری به عهده خود راکبین دستگاه سالتو است.

پایگاه خبری مرصاد چندی پیش نیز خبری از این معرکه کشف حجاب را در خروجی خود قرار داد اما ظاهرا مدیران شهر بازی تعمدا اصرار بر تداوم این رویه دارند به گونه ای که به راحتی در پاسخ به معترضین اعلام می کنند که به هیچ وجه این بازی را متوقف نکرده و از رسانه ای شدن آن نیز بیمی ندارند.

باید دید در حالی که کاملا روشن است پس از سوار شدن برخی افراد بد حجاب بر این دستگاه چه اتفاقی می افتد چرا مسئولین شهر بازی فکری برای این ترویج بی حیایی نمی کنند؟ آیا تعمدی در راستای عادی سازی بی حجابی و کشف حجاب در این گونه مکانهای تفریحی وجود دارد؟ آیا کار سختی است که پیش از سوار شدن بر دستگاهی که فقط گنجایش آن ۵ نفر است خانم ها و آقایان را که از اعضای یک خانواده نیستند به صورت مجزا سوار کرد؟ آیا این تعمدی نیست که از سوار کردن افراد بد حجاب ممانعت نشده و یا پوشش مخصوصی مثل بسیاری از بازی های دیگر در همه جای دنیا برای این بازی نیز در نظر گرفته نمی شود؟

چگونه است که در قبال همه تذکر ها و رسانه ای شدن موضوع هیچ ابایی وجود ندارد و مدیران شهربازی فکری برای این مشکل که دغدغه بسیاری از خانواده های مذهبی و متدین برای حضور در این اماکن شده است نمی کنند؟

از چه چیز این اتفاق مسئولین شهربازی سود می برند که به هیچ واجه حاضر به توقف این وضعیت نیستند؟ از چندین وسیله بازی که در شهر بازی وجود دارد یکی از آنها که تعداد کمی هم گنجایش دارد محدود شده و ایا اصلا تعطیل شود چه ضرری به این مجموعه بزرگ وارد می شود که آقایان حاضر به کوتاه آمدن نیستند؟ آیا این یک اقدام تعمدی برای عادی سازی بی عفتی و بی حجابی نیست؟

در سال های اخیر بسیاری از پروژه های عادی سازی بد حجابی و بی حجابی در ایران به شکلی سازمان یافته در دستور کار است که با توجه به نحوه برخورد مسئولین این مجموعه تفریحی در کرمانشاه و پاسخ هایی که با تمسخر معترضین همراه است به نظر می رسد که این اتفاق نیز به گونه ای در همین راستا است و الا پس از انتشار یک خبر در ماه های گذشته و تذکر های متعدد تا کنون فکری برای این موضوع کرده بودند.

در شهربازی کرمانشاه پیشتر اخباری مبنی بر فروش تورات و انجیل و بازی های مشکوک به قمار منتشر شد که خوشبختاه با پیگیری های به عمل آمده با آن برخورد لازم به عمل آمد اما در این مورد همچنان گستاخانه شاهد تکرار رویه هستیم.

البته این موضوع قصور نهادهای نظارتی در این زمینه را هم می رساند. قصوری که بدون تردید باعث ترویج این اقدامات ناشایست و زیر پا گذاشتن اعتقادات مردم متدین استان کرمانشاه می شود.

این توقع وجود دارد که مسئولین ذیربط در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کرده و قصور خود در این مدت را جبران کنند.



ناشناس April 21, 2014 09:19 AM

اینها دنبال روسرین ! ! ! برابر آمار متقاضیان یارانه ۴۰ درصد مردم درآمدشان زیر ۶۰۰ هزار تومان نوشته شده حتما میدانید یعنی چه شورش مردمی بعله چه بخاهیم و چه نخاهیم یا بخاهند و نخاهند حتمن شورش بزودی شروع میشود حالا باید پلیسها و سپاه آماده کشتن مردم فقیر باشن تا آقازاده ها و پولدارها که خارج هستند و کسانی که آماده فرارن و میلیلدرها برده اند ایجا لذت ببرن و نیروهای سرکوب گربرای ماهی ماهی جداکثر ۲ میلیون کشتار کنند بقول یه میلیادره که اینجا توکانادا زندگی اشرافی داره میگه نیروهای پلیس و سپاه و دیگرسرگوب گران فدایی من و زن و بچه های ما هستند بعله ضد شورش ها شما فدایی پولدارها هستید اما هشدار گرسنگان را نزنید و نکشید

گزارش یا اعتراض به این نظر


فضول میرزا April 22, 2014 12:02 AM

زیاد جوش نزن شیرت خشک می شه داشی!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: