آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 اردیبهشت ماه 1393 = 21-04 2014

انتقاد تند از حمایت اردوغان از دلال آقامجتبی

مصاحبه یک تلویزیون هوادار دولت ˈاردوغان ˈ با ˈرضا ضرابˈ تاجر ایرانی الاصل تبعه ترکیه متهم به ارتشا موجب انتقاد تند رسانه ها و محافل خبری این کشور شد.

مصاحبه تلویزیون خصوصی ˈآ خبرˈ که به عنوان حامی دولت ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر این کشور شناخته می شود با رضا صراف تاجر ایرانی الاصل تبعه ترکیه که پس از پذیرفته شدن به شهروندی ترکیه رضا ضراب نام گرفته است انتقادهای تندی را در پی داشت.

وی که در این مصاحبه در کنار پرچم ترکیه سخن می گفت، با بیان این که تلاشهای وی موجب کاهش کسری بودجه جاری شده است از آن به عنوان خدمتی به دولت ترکیه یاد کرد.

ˈاردال ساغلامˈ مفسر اقتصادی مشهور ترکیه در مطلبی تحت عنوان اینکه ˈ قهرمانی که دنبال آن بودیم پیدا شدˈ نوشت : این فرد مدعی است که 15 در صد کسری بودجه را با فعالیت های خود تلافی کرده است و از این امر مشخص می شود که چرا دولت اردوغان از وی و یارانش حمایت می کند.

ˈدنیز زیزک ˈ نماینده روزنامه حریت در آنکارا و ˈخاقان چلیکˈ نویسنده روزنامه ˈپوستاˈ در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ˈسی ان ان ترک ˈ گفتند : سخنان رضا ضراب و پخش آن از طریق تلویزیونی که به عنوان تریبون دولت اردوغان شناخته می شود باعث تاسف است و با این روند بهتر است رضا ضراب را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کنند.

مخالفان دولت ترکیه می گویند تلاشهایی که برای بی گناه نشان دادن عاملان ارتشا و فساد مالی در دستگاههای دولتی از سوی دولت اردوغان می شود در واقع بی حرمتی به مردم ،قانون و دستگاههای قضایی و حقوقی است.

روزنامه ی سوزجو نیز که با دولت اردوغان مخالف است تیتر صفحه نخست شماره امروز خود را به عبارت ˈ رضا ضراب رییس جمهوری شودˈ اختصاص داد.

احزاب سیاسی مخالف دولت ترکیه خواهان محاکمه شماری از وزرای سابق و فرزندان آنان، رضا ضراب و دهها تن از نزدیکان اردوغان به اتهام فساد مالی در دادگاههای بی طرف هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: