آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 اردیبهشت ماه 1393 = 21-04 2014

۶ ماه انفرادی یک کارشناس دانشگاه در سکوت خبری

'زهرا زهتاب‌چی' کارشناس ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه بهشتی تهران (ملی) و پژوهشگر اجتماعی نزدیک به ۶ ماه است که در انفرادی به سر می‌برد.

خانم زهتاب‌چی مادر دو دختر (که یکی از آن‌ها هشت سال بیشتر ندارد) از مهر ۱۳۹۲ تا امروز در سلول‌های انفرادی نسوان ‏بند۲۰۹‬ زندان ‫‏اوین‬ نگه‌داری می‌شود.زهرا زهتاب‌چی در ۲۴ مهر به همراه همسرش دکتر سید جواد خوش نیت نیکو از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شد اما با گذشت بیست روز همسر وی دکتر خوش نیت از اوین آزاد شد.

بازجوها در این مدت تهدید کرده بودند که اطلاع رسانی از این بازداشت عواقب وخیمی را برای زهرا زهتاب چی به همراه خواهد داشت.

با گذشت نزدیک به شش ماه از دستگیری وی و پایان تحقیقات مقدماتی کارشناس‌های وزارت اطلاعات، هم‌چنان پرونده‌ او برای رسیدگی به دادگاه ارجاع داده نشده است.وی هم‌چنان به تنهایی در سلول انفرادی نگه‌داری‌ می‌شود. خانم زهتاب‌چی هر دو هفته یک بار حق ملاقات کابینی با همسر و دو دختر اش را دارد.نگهداری در سلول انفرادی و بدون همراه و هم‌سلولی فشار زیادی را بر روی او وارد کرده است.

خانم زهتاب‌چی در مدت شش ماه گذشته به دلیل نگه‌داشته شدن به تنهایی دچار کاهش وزن شده است.

خانم زهتاب‌چی پیشتر نیز یک بار در سال ۱۳۸۸ و به هنگام انجام یک نظر سنجی برای 'جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران' با موضوع نظر سنجی از مردم درباره‌ی نتایج انتخابات ریاست جمهوری دهم، از سوی پلیس امنیت تهران دستگیر شده بود که پس از چند روز و پس از تبرئه شدن از بازداشت‌گاه پلیس امنیت آزاد شد.

****************************************************



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: