آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 اردیبهشت ماه 1393 = 21-04 2014

ترس از افزایش قیمت بنزین؛ تورم 40 درصد

به رغم اعلام افزايش قيمت حامل های انرژی از روز اول ارديبهشت، ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت اعلام کرد هيچ تغييری در خصوص سهميه های ناوگان حمل و نقل عمومی و قيمت کرايه ها وجود نخواهد داشت.

اين ستاد همچنين اعلام کرد که سهيمه ارديبهشت ماه خودروهای عمومی، مانند ماههای قبل بدون تغيير سهميه و قيمت، از اول ارديبهشت اعمال می شود.

این در حالیست که اسدالله عسگراولادی٬ رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفته تورم ۴۰ درصدی در انتظار دولت حسن روحانی است و با اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مشکلات اقتصادی بیشتر خواهد شد.

به گزارش دیگربان، عسگراولادی روز دوشنبه (اول اردیبهشت) در گفتگو با خبرگزاری مهر به دولت یازدهم هشدار داده اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را به سال ۱۳۹۴ موکول کند.

وی اضافه کرده با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران و افزایش نرخ ارز٬ اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها «به طور قطع، مشکلات اقتصادی و رکود را بیشتر خواهد کرد.»

به گفته عسگر اولادی «اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در شرایط فعلی تورم‌زا است و دولت باید اجرای آن را برای یکسال به تعویق اندازد.»

دولت حسن روحانی اعلام کرده مرحله دوم این طرح را از هفته جاری آغاز خواهد کرد.

بسیاری از کار‌شناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند در پی اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها٬ نرخ کالا و خدمات افزایش قابل توجه پیدا کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: