آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1393 = 23-04 2014

مقام حکومتی: احساس فساد اداری بین مردم زیاد است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با تلاش و پیگیری‌های جدی و نظارت سازمان بازرسی ما جلوی برگزاری ۷ هزار مناقصه فاقد صلاحیت و غیرقانونی را در کل کشور گرفته‌ایم.

به گزارش فارس از اردبیل، ناصر سراج عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید بازرسی استان اردبیل اظهار داشت: ما با نظارتی که بر ۴۰ هزار مناقصه دولتی داشتیم، اجازه ندادیم تا مناقصه‌های غیرقانونی اجرایی و عملیاتی شود و به جد با تخلفات مورد نظر در این زمینه برخورد کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه ۳۰ درصد برنامه‌های سازمان بازرسی در سال‌ جاری براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با محوریت اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، تصریح کرد: تلاش بر این است تا با یک عزم ملی و برنامه‌ریزی درست هدف‌گذاری‌ها به سمتی باشد تا بتوانیم زمینه قانونمداری را بهتر و شایسته فراهم آوریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور وظیفه سازمان بازرسی را نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی بیان کرد و افزود: ما با هرگونه تخلف و حرکت‌های غیرقانونی و خارج از چارچوب مقررات و قوانین برخورد کرده و اجازه نمی‌دهیم تا جرمی رخ دهد. سراج در مورد پرونده‌های فساد نیز خاطر نشان کرد: ما برخی از پرونده‌ها را بعد از تحقیقات کامل برای رسیدگی نهایی و صدور حکم در اختیار دستگاه قضایی قرار دادیم تا به اجرای حکم اقدام کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: احساس فساد اداری بین مردم زیاد است و وظیفه سازمان این است که اگر این احساس واقعی است، جلوی آن گرفته شود چرا که وظیفه این سازمان آن است که این احساس را به حداقل رسانده و با هرگونه فساد برخورد قاطع داشته باشند. سراج بیان کرد: دستگاه قضایی در تحقق شعار سال نقش نظارتی، هدایتی، پیشگیرانه و مقابله‌گرایانه دارد و امیدواریم در سال‌جاری بتوانیم به وظایف خود به شایستگی عمل کنیم.

این مسئول با تاکید بر اولویت نظارت بر بازرسی یادآور شد: تاکید من روی بعد نظارتی وظیفه سازمان نظارتی است تا نوبت به بازرسی نرسد چرا که اگر قبل و حین امور نظارت انجام شود مبارزه با فساد مؤثرتر انجام می‌شود و احساس ناامنی که در مورد مفاسد وجود دارد، به حداقل می‌رسد. وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در حقیقت استراتژی ایجاد ثبات در اقتصاد کشور است، گفت: ‌ثبات و استحکام اقتصادی سبب بالا رفتن میزان تاب‌آوری اقتصاد و ایستادگی در مقابل فشارهای بیرونی است.

سراج با تشریح برنامه‌های سازمان بازرسی در سال جدید از تدوین برنامه جامع در خصوص اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی خبر داد. وی هدف از این برنامه‌ریزی را تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست که از سوی رهبر معظم انقلاب برای شکوفایی اقتصاد کشور مطرح شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام اینکه سازمان بازرسی همواره همکاری و هماهنگی تنگاتنگی با دستگاه‌ها برای پیشبرد امور و اجرای صحیح قوانین و مقررات دارد، افزود: سازمان بازرسی در برخورد با تخلفات قاطعانه برخورد کرده و در این مسیر هیچ‌گونه مسامحه‌ای نمی‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: