آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1393 = 23-04 2014

تهدید به انتشار فیلم میهمانی همسر روحانی

سایت الف: جنجال جشن زنانه همسر رئیس جمهور با وجود انتشار اطلاعیه رسمی و توضیحات معاونان رئیس جمهور ابعاد جدیدی پیدا کرد. حالا یکی از مخالفان گفته فیلم آن جشن را در اختیار داشته و انتشار آن را مغایر اصول اخلاقی نمی داند. همزمان تعدادی از زنان مقابل دفتر ریاست جمهوری تجمع کردند.

اوایل هفته اخبار مربوط به برگزاری جشن زنانه همسر رئیس جمهور که به طور معمول هر ساله به مناسبت روز زن برگزار می شود در فضای رسانه ای ایران منتشر شد. اولین بار خبرگزاری فارس با انتشار این گزارش از رقص دخترکان دبیرستانی در این جشن خبر داد. همچنین در این گزارش که آن را «جشنی زنانه و اشرافی» معرفی می کند آمده بود: «این جشن بزرگداشت مقام زن که با بی حجاب شدن میهمانان آن بیشتر شبیه یک دور همی زنانه شده بود از بخش‌های مختلفی غیر از دولت نیز میهمانانی داشت، فعالان امور زنان، بازیگر، کارگردان و نویسنده زن. رقص لزگی ۶ دختر، کنسرت موسیقی زنان و برگزاری شوی لباس زنان بخشی از ویژه برنامه‌های این ضیافت بود.»

یک روز بعد نیز برخی سایت ها از پذیرایی اشرافی و پرداخت سکه به مدعیون خبر دادند. ماجرا به مجلس نیز کشیده شد. روز سه شنبه روح الله حسینیان عضو ارشد جبهه پایداری در نطق میان دستور خود به این موضوع اشاره کرد و خطاب به دولت گفت: «همسر رئیس جمهوری اگر می خواهد جشن بگیرد در خانه خود که الحمدلله هم بزرگ است و هم جادار جشن بگیرد. فاطمه زهرا (س) دارای شئونی است و با آواز و رقص و اینها تناسب ندارد.» حسینیان افزوده بود: «جشن هنر شیراز از ابتدا با هرزگی آغاز نشد که موسیقی که قرار بود موسیقی سنتی اجرا شود ولی سر از ناکجا آباد درآورد.»

همچنین علاوه بر روح الله حسینیان، زهره طبیب‌زاده، نیره اخوان، سکینه عمرانی، فاطمه آلیا، احمد سالک، اسماعیل کوثری، محمدحسن آصفری، سیدناصر موسوی لارگانی، سیدسعید حیدری طیب، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا خسروی نمایندگان تهران،‌اصفهان، سمیرم، سیستان، تهران، اصفهان، تهران، اراک، فلاورجان، کرمانشاه، مشهد و سمنان نیز به حسن روحانی رئیس‌جمهور تذکر دادند مبنی بر اینکه آیا می‌توان شعار صرفه‌جویی در مصرف و پیشنهاد انصراف از دریافت یارانه نقدی به مردم را داد و در کاخ سعدآباد به عنوان روز زن میهمانی اشرافی گرفت و از بیت‌المال هزینه کرد؟!

دولت: با دروغ نمی توان به بام سعادت رسید
در طرف دیگر طرح این ادعاها سبب شد دفتر ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای تاسف خود را از سوءاستفاده سیاسی و جناحی نسبت به مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز کند.

در اطلاعیه دولت آمده بود: «جشنی به میزبانی همسر رئیس جمهوری با حضور همسران سفرای کشورهای خارجی و مدیرانِ نظام اسلامی و همچنین جمع کثیری از بانوان فرهیخته ایران اسلامی برگزار شد و چنانچه ویژگی مجالس مولودیِ مختص بانوان است؛ در این جلسه با رعایت تمام جنبه های شرع مقدس و شئونی که مجالسی از این دست دارد، تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند و نمونه هایی از پوشش و حجاب زنان اقوام ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد.»

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز در صفحه شخصی خود در باره این ماجرا توضیح داد: «دیشب که خانه رفتم بحث جلسه بانوان در روز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) و سر و صداهایی که منتقدان دولت برپا کرده اند مطرح شد. از خانم که اتفاقا در این جلسه حضور داشته پرسیدم که اصل ماجرا چه بوده است؟ گفت این حرف ها نبوده، جلسه ای رسمی بوده با حضور همسران سفرای مقیم تهران، محلش هم ساختمان حافظیه بوده است. شام هم نه تنها اشرافی نبود بلکه بسیار مختصر و در حد یک پذیرایی ساده بوده، به ما هم یک سمبوسه و یک تکه پیتزای کوچک رسید.» براساس گفته های همسر جهانگیری تنها به چهار، پنج نفر از زنانی که در زمینه های کمک به کودکان سرطانی و امور خیریه فعالیت داشتند با اهدای سکه قدردانی شده بود.

همچنین در بخشی دیگر از اطلاعیه دولت آمده بود: «هیچیک از مطالب منتشره مستند نبود و متاسفانه افرادی نیز که به تریبون های عمومی کشور دسترسی دارند بدون اینکه از حقیقت ماجرا مطلع باشند، و بدون تحقیق، آن را دستمایه ای برای متهم نمودن دولت به بی توجهی به فرهنگ والای دینی کردند. حال آنکه با دروغ و افترا نمی توان به بام سعادت رسید.»

در همین حال خبرگزاری آریا مدعی شد روح الله حسینیان در جمع خبرنگاران گفته که فیلم این جشن را در اختیار داشته و به زودی آن را منتشر می کند.

این خبرگزاری همچنین در گفت وگویی اختصاصی با حسینیان از وی میپرسد؛ «شما گفتيد از جشن مولودي زنان در رياست جمهوري فيلمي داريد كه به موقع منتشر مي كنيد آيا با توجه به اينكه شما يك روحاني هستيد انتشار چنين فيلمي از اخلاق بدور نيست؟» حسینیان در پاسخ گفته: «يك جلسه عمومي بوده و دوستان خودشان عكس گرفته اند. من به آنها مي گويم شمايي كه مي گوييد كساني كه در اين جشن رقصيده اند كودك بودند خوب فيلمشان را پخش كنيد .»

او در پاسخ به این سئوال که انتشار چنين فيلمي به جايگاه روحانيت ضربه نمي زند؟» می گوید: «وظيفه روحانيت همين است كه درمقابل بدعتها بيايستد و اجازه ندهد اين نظامي كه هزاران هزاران فرد پاك براي آن شهيد شده اند دوباره عليا حضرتها به كشور بازگردند .»

تجمع مقابل کاخ ریاست جمهوری
در همین حال ظهر امروز فارس گزارش داد تعدادی از زنان تهرانی در اعتراض به برگزاری جشن روز زن در کاخ سعدآباد، مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

بانوان تجمع‌کننده پس از اقامه نماز ظهر و عصر با سر دادن شعارهایی نظیر «دولت تدبیر و امید، تأسف، تأسف» و «انصراف از یارانه، ریخت و پاش شاهانه» اعتراض خود را به برگزاری جشن همسر رئیس‌جمهور ابراز کردند. این بانوان تاکید داشتند که این تظاهرات کاملا خود جوش بوده و از نقاط مختلف شهر به آنجا آمدند تا اعتراضشان را به اشرافیت اعلام کنند.

بنابر این گزارش این بانوان همچنین پلاکاردهایی با عنوان «مسئول بی‌اراده، کو زندگی ساده» و «حذف یارانه‌ها اولویت دارد یا برگزاری جشن» اعتراض خود را ابراز کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: