آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 اردیبهشت ماه 1393 = 24-04 2014

دستگیری یک فعال مذهبی دیگر اهل سنت

در هفته اخیر 8 فعال مذهبی و سه عضو یک خانواده مذهبی اهل سنت در آذربایجان غربی بازداشت شده‌اند و در پی آن امروز پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت، یک فعال مذهبی دیگر نیز باداشت شد.

خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان: به دنبال بازداشت‌های اخیر فعالان و اعضای خانواده اهل سنت در هفته اخیر در شهرهای بوکان و مهاباد آذربایجان غربی، امروز پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت‌ماه 1393، جعفر غفوری مشهور به هاوکار فعال مذهبی اهل سنت اهل مهاباد، از سوی نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر شد.

بنا به گفته برادر این زندانی مذهبی اهل سنت در جریان مراجعه و پیگیری وضعیت برادرش، ماموران امنیتی اطلاعات مهاباد عنوان کرده‌اند که این فعال مذهبی به اداره اطلاعات ارومیه منتقل شده است.

جعفر غفوری پیش‌تر نیز در سال 1389، به خاطر فعالیت‌های مذهبی، چهار سال را در زندان رجایی شهر کرج گذرانده و هشت ماه پیش در مهرماه 1392 آزاد شده بود.

تاکنون از محل نگهداری و سرنوشت این فعال مذهبی و دیگر بازداشت‌شدگان خبری در دست نیست.

نقض حقوق اقلیت‌های دینی در ایران، به‌ویژه در طول چند سال گذشته، از سوی نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر محکوم شده است. فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، سازمان عفو بین‌الملل، سازمان دیدبان حقوق بشر، کمیسیون آزادی بین‌المللی ادیان آمریکا، وزارت امور خارجه آمریکا، وزارت امور خارجه بریتانیا ،جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران و شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، از جمله نهادها و اشخاصی هستند که به تداوم ایجاد محدودیت برای اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران اعتراض کرده و آن را محکوم کرده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: