آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 خرداد ماه 1393 = 28-05 2014

از قيمت صادراتی گاز بی ‌خبريم

نايب رئيس كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گفت: در سفر اخير نخست وزير پاكستان به ايران صحبت از پيشنهاد جديد پاكستان به ايران در خصوص قيمت گاز ايران به پاكستان شد كه مجلس هنوز از اين پيشنهاد بي‌خبر است.
سيد حسين دهدشتي در گفت‌وگو با ملت با ابراز بي‌اطلاعي مجلس از پيشنهاد جديد پاكستان به ايران در راستاي نحوه فروش گاز ايران به پاكستان توضيح داد: پاكستان تاكنون به تعهدات خود در راستاي احداث خط لوله انتقال گاز ايران به پاكستان موسوم به خط لوله صلح عمل نكرده و سرمايه‌گذاري‌هاي لازم در اين راستا صورت نپذيرفته است.
نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به اينكه پاكستان به تعهدات قبلي خود عمل نكرده انتظار مي‌رود ايران ابتكار عمل را در راستاي پيشنهاد به پاكستان در دست بگيرد و اگر پاكستان درخواست تمديد مهلت در اجراي تعهدات خود را داشت ايران شرايط جديدي را وضع كند.
وي افزود: ايران در راستاي تعهدات خود سرمايه‌گذاري‌هاي زيادي كرده و لازم است طرف پاكستاني هم بر تعهدات خود باقي بماند.
در سفر اخير نواز شريف به ايران و در ديدار وي با معاون اول رئيس‌جمهور، اسحاق جهانگيري در اين رابطه گفته بود: هم‌اكنون خط لوله گاز به نزديكي مرز پاكستان رسيده است و با توجه به سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده انتظار داريم كه پاكستان نيز به تعهدات و قراردادهاي امضا شده در اين خصوص عمل كند. نوازشريف هم در پاسخ به اين موضوع تأكيد كرد: پروژه انتقال گاز ايران به پاكستان، پروژه‌اي با اهميت براي پاكستان است و ما در اين سفر ضمن ارائه پيشنهادي جديد از همكاري‌هاي چندجانبه در حوزه نفت و گاز استقبال خواهيم كرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: