آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 7 خرداد ماه 1393 = 28-05 2014

خروج سرمایه‌ها مأموریت شبکه‌های ماهواره‌ای

تاکنون درباره نقش مخرب و عوارض ناگوار پخش برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سخن بسیار گفته شده است، اما درخصوص تأثیر ویرانگر و حرکتهای خزنده این شبکه‌ها در حوزه اقتصاد سخن به میان نیامده است.
بامروری بر برنامه‌های شبکه‌های فارسی زبانی که از خارج کشور پخش می‌شوند و برخی از آنها به طور کاملاً آشکار با سرمایه وهدایت کشورهای خارجی اداره می‌شوند، این نکته به روشنی آشکار می‌شود که یکی از اهداف این شبکه ها حمله به اقتصاد ایران و صدمه زدن به آن است که این توطئه تا به حال با موفقیتهایی همراه بوده و ایرانیان بسیاری که تحت تأثیر تبلیغات این شبکه‌ها قرار گرفته‌اند، متضرر زیانهای هنگفت و جبران ناپذیری شده‌اند.
یکی از شیوه‌های این شبکه‌ها تهیه واجرای برنامه‌هایی در ظاهر بررسی اقتصاد ایران است که معمولاً با حضور اشخاص به عنوان کارشناس اقتصادی برگزار می‌شود و در کنار پخش این برنامه گزارشهایی سراسر سیاه‌نمایی و یا تا این تلقی در مخاطب ایجاد شود که امیدی به آینده اقتصاد کشور وجود ندارد و همین القای غیرمستقیم زمینه را برای گامهای بعدی این شبکه‌ها فراهم می‌کند.
یکی دیگر از روشهای موذیانه این شبکه‌ها، ترغیب و تشویق نخبگان و نیروهای متخصص و کارآمد به ترک کشور و نشان دادن در باغ سبز در دیگر کشورهاست. در حالی که نخبگان و نیروهای فنی ودارای تخصص سرمایه‌های ارزنده کشورهستند که برای تحصیل و تربیت آنها هزینه‌های بسیارگزافی خرج شده و مهاجرت آنان از یک سو ارمغانی ارزشمند برای کشورهای بیگانه و از سوی دیگر زیانی مضاعف برای کشور است.
اگر چه این شبکه‌ها شبانه روز، دم از عشق به ایران می‌زنند، اما در عمل از هیچ فرصتی برای کلاهبرداری از هموطنان خود، چه در قالب عرضه محصولات تقلبی و یا در شکل هولناک‌تر، دعوت برای به کار انداختن سرمایه‌های ایرانی در کشورهای بیگانه فروگذار نمی‌کنند و عجبا که چنین خسارتهایی را فرصت معرفی می‌کنند.
در سالهای گذشته براثر تبلیغات اغفال کننده این شبکه‌های ماهواره‌ای بسیاری از ایرانیان تمامی سرمایه‌ها و دارایی زندگی خود را در کشورهای بیگانه از دست داده و به خاک سیاه نشسته‌اند تا جایی که برخی از آنها هم اکنون به عناوین مختلف و به لحاظ بدهکاری و ورشکستگی در زندانهای تاریکی به سر می‌برند که حتی زبان زندانیان خود را نمی‌دانند.
دعوتهای فریبنده به مشارکت، صاحبخانه شدن، خرید سهام و یا تبلیغات پر سروصدا برای سرازیر کردن سرمایه‌ها و حضور سودآور ایرانیان در بازارها، و صدها نمونه دیگر، هر یک بیانگر سوء استفاده‌ها و خیانتی است که سالهاست ادامه دارد و ساده دلانی که به این رسانه‌ها اعتماد کرده‌اند، زمانی به خود آمده‌اند که دیگر دیر بوده و سرمایه‌ای را که می‌توانستند در خدمت پیشرفت و اعتلای کشورشان قرار دهند، از کف داده بودند.
البته این شیوه پلید تنها به شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان محدود نمی‌شود و شبکه‌هایی با زبان و لهجه‌های اقوام ایرانی نیز در این حکایت با یکدیگر همدست و همداستان هستند . پس بیاییم مراقب باشیم.



اردلان May 28, 2014 09:46 AM

شما خودشو ناراحت نگن جانم ناراحتیتو بذار برای دزدیهای هزاران میلیاردی داخل

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: