آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 17 خرداد ماه 1393 = 07-06 2014

سخنان ظریف/ تمدید مذاکرات به نفع نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره دور آینده مذاکرات هسته ای گفت: ما برای گفتگوهای جدی آماده هستیم چرا که مذاکرات دشوار است.

وی تصریح کرد: علی‌القاعده مذاکره برای به نتیجه رسیدن نیاز به آمادگی طرفین دارد و اگر طرف مقابل آماده باشد می‌توانیم به نتیجه برسیم.

دور پنجم مذاکرات رژیم ایران و گروه ۱+۵ برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای در روزهای ۲۶ تا ۳۰ خرداد در وین برگزار خواهد شد. اگر دو طرف در موعد مقرر به توافق نهایی نرسند براساس مندرجات بیانیه اقدام مشترک در صورت توافق می‌توانند مذاکرات را برای شش ماه دیگر تمدید کنند.

از سوی دیگر عراقچی معاون وزیر امور خارجه گفته مذاکرات دوجانبه ای با آمریکا در ژنو پیش از دور جدید مذاکرات هسته ای در وین خواهیم داشت.


تمدید توافق ژنو به نفع تهران نیست

به گزارش پارس، خبرگزاری رویترز نوشت: با وجود اینکه مقام های دولت آمریکا پیش از این می گفتند برای تمدید توافق ژنو به مدت 6 ماه دیگر، با مشکلات سیاسی مواجه خواهند شد، اما اکنون شواهد نشان می دهد که آن مواضع بیشتر برای وادار کردن رژیم ایران به امتیازدهی سریع تر بوده و در واقع نه دولت و نه کنگره آمریکا مخالفتی با تمدید توافق ندارند.

کارشناسان در تهران می گویند ادعاهای دولت آمریکا درباره سخت گیری کنگره هم بیش از آنکه واقعیت داشته باشد، تاکتیک این کشور برای چانه زنی است.

این کارشناسان هشدار می‌دهند تمدید توافق ژنو به دلیل امتیازات فراوانی که دولت روحانی در این توافق واگذار کرده، به نفع تهران نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: