آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 خرداد ماه 1393 = 08-06 2014

فوت یک نفر در شیرابه زباله در مازندران

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به فوت یکی از اهالی بخش چهاردانگه در شیرابه زباله گفت: شیرابه‌های زباله مشکل مازندران است که همه شهرها به نوعی درگیر این مسئله هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ناصر مهردادی عصر امروز به مناسبت هفته محیط زیست در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار داشت: محیط زیست در مازندران مانع توسعه استان نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مجوزهای متعددی در مازندران برای توسعه صنعت و کشاورزی صادر می‌شود، ولی کسانی که اقدام به دریافت مجوز می‌کنند در برخی مواقع حداقل ضوابط مربوط به محیط زیست را رعایت نمی‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه برخی مشکلات مربوط به سازمان‌هاست، گفت: در ساماندهی پسماند و زباله مشکلات جدی داریم که برخی از مسائل مهم محیط زیست را به معاون وزیر کشور اعلام کردم.

این مسئول با اعلام اینکه اطلاعات کافی از محل ریزش شیرابه زباله در استان موجود است، افزود: برای ساماندهی و بی‌خطر کردن آن نیاز به همراهی ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی داریم.

مهردادی با اشاره به فوت یکی از اهالی بخش چهاردانگه در شیرابه زباله خاطرنشان کرد: شیرابه‌های زباله مشکل مازندران است که همه شهرها به نوعی درگیر این مسئله هستند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه حفظ محیط زیست به سلامت افراد جامعه بستگی دارد، تاکید کرد: دغدغه حفظ محیط زیست باید در جامعه نهادینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه معضل آلودگی در رودخانه‌های شمال کشور جدی است و این موضوع را در کمسیون اصل 90 مجلس نیز مطرح کردم، یادآور شد: برخی از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از ناتوانی شرکت‌های تولیدی و یا عدم کنترل شرکت‌های آب‌وفاضلاب است.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان استان برای توسعه گردشگری افزود: برای بهره‌برداری از مواهب طبیعی باید محیط‌زیست مناسب داشته باشیم.

مهردادی با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه که از جنگل انجام شد، گفت: برداشت از جنگل شمال کشور باید متوقف شود، اگر برداشت از جنگل‌های شمال کشور متوقف نشود با مشکلات متعددی مواجه می‌شویم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: