آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 خرداد ماه 1393 = 08-06 2014

ایران ایر 100 هواپیمای مسافربری نیاز دارد

مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) گفت که این شرکت به دست کم یک صد هواپیمای مسافربری نیاز دارد که پس از لغو تحریم ها اقدام به خرید آنها خواهد کرد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری رویترز از دوحه، ˈفرهاد پرورشˈ در گفت و گو با رسانه های خارجی افزود: در صورتی که نتوانیم با سازندگان اروپایی و آمریکایی هواپیما در این خصوص قراردادی امضا کنیم، شرکت هواپیمایی ایران ایر به روسیه و چین به عنوان کشورهای جایگزین روی خواهد کرد.

وی امکان مبادلات تجاری در آینده با شرکت هایی را که به موجب توافق ژنو با ایران همکاری داشته اند، آسان تر خواند و افزود: در صورت لغو تحریم ها در بخش هوایی، برای خرید حداقل یک صد هواپیمای بزرگ و کوچک اقدام خواهیم کرد. دو شرکت آمریکایی ˈبوئینگˈ و ˈجنرال الکتریکˈ اعلام کرده اند در صدد صادرات قطعات به ایران به موجب توافق ژنو هستند.

پرورش گفت، شرکت هواپیمایی اروپایی ˈایرباسˈ نیز به موجب توافق ژنو با ایران همکاری دارد. سخنگوی شرکت ایرباس تایید کرد که از آمریکا برای صادرات قطعات یدکی به ایران درخواست مجوز کرده است. پرورش با اعلام اینکه ایران در نهایت به ۴۰۰ هواپیما نیاز دارد، اظهار داشت: راهبرد شرکت هواپیمایی ایران ایر رقابت با شرکت های هواپیمایی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص گفت وگو با شرکت های سازنده هواپیما در مورد نیازهای ایران ایر در صورت لغو تحریم ها، افزود: با بسیاری از شرکت های سازنده هواپیما در تماس هستیم. قبلا این کار آسان نبود، اما اکنون برای طرفین ممنوعیتی وجود ندارد.

پرورش در مورد قرار داشتن نام دو شرکت ایرباس و بوئینگ در فهرست شرکت های طرف مذاکره گفت: هر دو شرکت به بازار ایران نظر دارند، اما شرکت های سازنده هواپیمای دیگری هم مطرح هستند.

سخنگوی شرکت بوئینگ نیز با اعلام اینکه به این شرکت مجوز موقت برای فروش قطعات یدکی به ایران داده شده است، گفت: مذاکرات با مقامات شرکت هواپیمایی ایران طبق این مجوز و سیاست دولت آمریکا بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: