آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 خرداد ماه 1393 = 08-06 2014

هشدار به روحانی در مورد نزدیکی به اردوغان

سایت دولت بهار: برخلاف نظر برخی کارشناسان و سیاستگذاران روابط خارجی ایران، باید به صراحت اعتراف نمود که ترکیه تحت حاکمیت اردوغان را هرگز نمی‌توان در قالب یک کشور دوست و برادر برای ایران و منافع آن در نظر گرفت. دولت اردوغان طی حدود چهارده سال اخیر نشان داده است با انواع حیله‌ها و نیرنگ‌ها و با استفاده از حربه‌های دینی در فکر نزدیکی ظاهری و در واقع فریب ایران بوده است. همین سیاست‌های دوگانه اردوغان را می‌توان در سوءاستفاده از عقاید شیعیان و علویان منطقه در مراسم عاشورا و سپس رفتار تبعیض‌آمیز وی با علویان ترکیه به خوبی مشاهده نمود، امری که اعتراضات گسترده علویان ترکیه را در پی داشته است.

تغییرات سیاسی در دولت ترکیه و به خصوص احتمال ریاست جمهوری اردوغان و از سوی دیگر نخست وزیری داووداوغلو را باید زنگ خطر و بیدارباشی برای مسئولین سیاست خارجی ایران و سیاستگذاران روابط خارجی ایران دانست که از وضعیت سرگردانی در مسایل ترکیه خارج شده و خطرات بلند‌پروازی‌های متوهمانه اردوغان و دوستانش را با دقت بیشتر زیر نظر گرفته و سیاست‌های کارآمد و سامانمند لازم برای مقابله با امواج سیاست خارجی ترکیه در گسترش ایران هراسی، شیعه هراسی و حمله به منافع و هم‌پیمانان ایران در منطقه را تدوین و اجرا نمایند.

هم اکنون که جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم در آستانه سفر به ترکیه هستند، باید از نیات واقعی دولت اردوغان در مسایل منطقه‌ای به شدت نگران باشند و در دام رفتار و گفتار حیله‌گرانه اردوغان و دوستانش گرفتار نشوند و از سوی دیگر باید دولت اردوغان را دولتی غربگرا و اروپامحور با ظاهر اسلامی بدانند که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به ایران و منافع ملی ما، چشم‌پوشی نخواهند نمود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: