آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 18 خرداد ماه 1393 = 08-06 2014

کارگران کاشی سمند از بدو استخدام مزد نگرفته‌اند

یکی از کارگران کاشی سمند در استان سمنان از تعویق بیش از دو ماه از حقوق و بیمه 75 کارگر قرار دادی کارخانه «کاشی سمند» خبر داد.

این کارگر با اعلام این ادعا به ایلنا گفت: کارگران مذکور که همگی به تازگی و از ابتدای سال جاری استخدام شده‌اند بابت دستمزد و حق بیمه دو ماه گذشته از کارفرما طلبکار هستند.

او یادآور شد: مطالبات معوقه کارگران کاشی سمند در حالی است که پیش از این در دی ماه سال گذشته این واحد تولیدی به دلیل مشکلات مالی تعطیل و حدود 150 کارگر شاغل در آن بیکار شده‌بودند.

این کارگر کارخانه کاشی سمند مدعی شد: کارفرمای کاشی سمند به غیر از مطالبات کارگرانی که به تازگی در کارخانه استخدام شده‌اند بابت مطالبات معوقه 150 کارگر تعدیل شده نیز بدهکار است.

به گفته وی، کارگران اخراجی در بخش‌های سورت، فنی، تهیه لعاب، پرس، خط لعاب، بارگیری، تولید، کوره، کنترل کیفیت و بسته بندی کارخانه کاشی سمند کار می‌کردند.

این کارگر مدعی شد: کارفرما هر ماهه به کارگران قول می‌داد که معوقات حقوقی آنان را پرداخت کند، اما متاسفانه با گذشت چندین ماه از سال جدید نه تنها حقوق و بیمه کارگران برقرار نشد بلکه آنان شغل‌شان را نیز از دست دادند.

کارگران این کارخانه مشکلات معیشتی دارند

در این رابطه حبیب اله محقق،دبیر خانه کارگر استان سمنان ضمن تایید تعویق حقوق کارگران شاغل در کارخانه کاشی سمند گفت: به گفته کارفرمای کارخانه،مشكل معوقات حقوقی کارگران بدلیل كمبود نقدینگی بوجود آمدهاست.

او مدعی شد: با وجود آنکه کارفرما هر ماهه به کارگران خود قول می‌دهد که معوقات حقوقی آنان را به حسابشان واریز کند، اما متاسفانه تا به امروز موفق به تحقق وعده‌هایش نشده است.

محقق گفت: طبق ادعای کارگران، این کارخانه مشکلی در روند تولید و فروش محصولات خود ندارد اما معلوم نیست که چرا بابت حقوق معوقه کارگران بدهکار است.

اظهارات کارگران کاشی سمند و دبیرخانه کارگر استان سمنان در مورد مشکلات این واحد تولیدی در حالی است که تلاش خبرنگار ایلنا برای مصاحبه با آقای «نظری» از مسئولان کارفرمایی این کارخانه بی‌نتیجه بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: