آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 خرداد ماه 1393 = 09-06 2014

مستندساز و فعال حقوق زنان روانه اوین شد

به گزارش خبرنگار کلمه، مهناز محمدی، مستندساز و فعال حقوق زنان که به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به پنج سال حبس محکوم شده است روز شنبه به زندان اوین رفت.

مهناز محمدی، پیش‌تر نیز در جریان وقایع بعد از انتخابات در روز ۸ مرداد سال ۸۸ به همراه جعفر پناهی، رخساره قائم مقامی و جمعی دیگر از مستندسازان در بهشت زهرای تهران بازداشت شده بود. این افراد به همراه گروهی از فیلمسازان و مستندسازان برای گذاشتن گل بر مزار کشته‌شدگان وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری در ایران به بهشت زهرا رفته بودند.

او پس از ۲۴ ساعت به همراه بقیه بازداشت شدگان آزاد شد. با این حال برای دومین بار در روز ۵ تیرماه ۱۳۹۰ در منزل شخصیش توسط ماموران حفاظت اطلاعات سپاه بازداشت شد و مدتی در بند ۲ الف سپاه پاسداران زندان اوین بود.

مستند «زنان بدون سایه» از برجسته‌ترین کارهای مهناز محمدی است که به خاطر آن در ایران و خارج از ایران جوایز زیادی دریافت کرده است. وی همچنین به همراه رخشان بنی اعتماد، مستند «ما نیمی از جمعیت ایران هستیم» را درباره مطالبات زنان در انتخابات ریاست جمهوری ساخته بود.

این فیلم ساز در مهرماه سال ۹۱ به دو اتهام دادگاهی شد و در آبان ماه همان سال به ۵ سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدید نظر نیز این حکم را عینا تایید کرد.



هوشنگ پاک بین June 9, 2014 03:26 PM

پنجاه در صد از نیروی انسانی را طبق قواعدی که در قرن بیست و یکم مستند نیست و کار بردی ندارد اقایان اسباب ملعبه دانسته و به هدر میدهند در صورتیکه علمی و عملی ثابت شده که خانمها حقشان در تهیه و ترکیب جامعه حق و استعدادشان بیش ما مردان است این خانم هست که در خانواده افکار و سلیقه ها را حهت میدهد و به ضرر جامعه انقلابیست که این عزیزان را چه در ارث و چه در شهادت و چه نصف مرد بدانیم در حالیکه که همه پیامبران هم از اغوش مادر بنوت رسیده اند زنده و پاینده باد تمام انهایی که فرزندان و شوهران و پدران خود را تقدیم به انقلاب کردند همیشه حق تقدم با خانمهاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: