آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 تیر ماه 1393 = 10-07 2014

دومین روز تجمع کارگران پروژه هتل نرگس

تجمع اعتراضی کارگران شاغل در پروژه «هتل بین المللی 5 ستاره نرگس رضوی 2» وارد دومین روز خود شد.

«محمدرمضا ولیان» مدیر روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: پس از آنكه این كارگران امروز نیز در اعتراض به پرداخت نشدن 6 ماه حقوق معوقه در مقابل محل ورودی این پروژه‎‏ًٌَُ، تجمع كردند، بازرسان این اداره برای پیگیری مطالبات آنها در محل تجمع حاضر شدند.

وی در توضیح تاثیر حضور بازرسان اداره كار در جمع معترضان گفت: بازرسان با حضور در محل به گفتگو با کارگران معترض پرداخته و در خصوص تهیه دادخواست و مراجعه به اداره کار جهت رسیدگی به پرونده آنان را توجیه نموده‌اند.

این مقام مسئول در اداره كار خراسان رضوی بابیان اینكه در این پروژه 32 كارگر ماهر و متخصص مشغول كار بودندْ گفت: از قرار معلوم به دلیل اختلافی كه از حدود دو ماه پیش میان كارفرمای اصلی و پیمانكار پروژه بر سر مسائل مالی به وجود آمده است، فعالیت این پروژه بطور كامل متوقف شده است.

وی در پاسخ به مدت زمان رسیدگی پرونده این کارگران اظهار داشت: مطابق قانون كار شكایت كارگران شاغل در پروژه هتل نرگس بین ۷ تا ۱۲ روز در هیات تشخیص اداره کار بررسی خواهد شد و چنان‌چه طی این مدت اعتراض کارفرما را به‌همراه داشه باشد، طی مدت ۱۵ روز، هیات حل اختلاف از نو به این شكایت رسیدگی خواهد كرد.

تجمع روز نخست

لازم به یادآوری است، روز گذشته تارنمای «مشهدخبر» و «موحدیان» با انتشار خبر تجمع این كارگران، به نقل از فرماندار مشهد نشته بودند: مشكل این كارگران از طریق مكاتبه با كارفرمای اصلی در دست پیگیری است.

بر اساس همین گزارش یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفته ه بود: «هیچکس پاسخگوی مشکل ما نیست. آخرین حقوقی را که دریافت کرده‌ایم مربوط به آذرماه سال گذشته می‌باشد و از آن مدت تا به امروز ما هیچ حقوق، پاداش و یا عیدی دریافت نکرده‌ایم».

در همین رابطه به گفته یکی دیگر از کارگران معترض پروژه هتل بین المللی 5 ستاره نرگس رضوی 2 از سال ۸۸ شروع شد که در این میان پیمانکار یکبار تعویض شده اما پیمانكار جدید هم در حال تغییر است و از آنجایی که این شرکت هیچ قراردادی با کارگران منعقد نکرده، درصورت تعویض پیمانکار امكان پیگیری مطالبات آنها به سختی ممكن خواهد شد.

یکی دیگر از کارگران با اشاره به لغو پرداخت حق بیمه خود از سوی کارفرما اظهار کرد: از ابتدا سال‌جاری به بهانه بدهکاری شرکت هیچ‌ گونه حق بیمه‌ای پرداخت نشده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: