آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 تیر ماه 1393 = 10-07 2014

ولی فقیه سخنگوی بهتری سراغ ندارد؟

سایت کلمه: چند وقتی است که از آیت الله خامنه ای مواضع و اظهارات متناقضی صادر یا نقل می شود. رفتار ایشان شبیه بخشی از دوره اصلاحات شده است که چیزی در خفا مطرح می شد و چیز دیگری در علن. آن هم در حالی که در چند سال اخیر دست کم سه بار وی در سخنرانی عمومی صراحتا گفته بود اگر حرف و نظری داشته باشد، در خفا و برای خواص مطرح نمی کند. رهبری حتی یک بار در دیدار گروهی از دانشجویان گفت اگر به این نتیجه برسد که کسی واجب القتل هم هست، علنی اعلام می کند و ابایی ندارد.

رهبری چند شب قبل از دولت حمایتی تمام عیار کرد، هرچند همزمان تفسیری عجیب از اعتدال ارائه داد. اما هنوز یک هفته نگذشته است از اظهاراتی که از ایشان علیه وزیر علوم نقل شد و به تقویت موضع مخالفان دولت انجامید. سال قبل و ابتدای امسال هم شبیه همین تناقض گویی ها را که بوی مسئولیت نپذیرفتن از آن به مشام می رسید، در زمینه موضع رهبری در قبال مذاکرات هسته ای شاهد بودیم.

اما اخیرا نقل قول های عجیب تری از آیت الله خامنه ای درباره برخی مسائل سیاست داخلی و به خصوص چهره های شاخص منتقد حاکمیت از جمله موسوی و کروبی و خاتمی نقل شده است که جای سوال دارد. نقل قول هایی که در تعارض آشکار با مواضعی است که رهبری در جلسات عمومی اتخاذ می کند.

جالب اینجاست که از سه اظهار نظر سوال برانگیزی که اخیرا از رهبری نقل شده، دو مورد از سوی شخصی بازگو شده است که به تندروی و افراطی گری شهره است و علاوه بر این بی سوادی و حتی غلط های املایی اش در نگارش طرح ها و مطالب، دستمایه تمسخر رسانه ها و لبخند افکار عمومی شده است.

جواد کریمی قدوسی که سردسته بیانیه دلواپسان هسته ای در مجلس است و افکار عمومی با نام او به علت اشتباه نوشتن اصطلاح “ان پی تی” و استفاده از حرف M به جای N آشنا هستند، حالا از رهبری نقل کرده که “محمد خاتمی یاغی و طغیانگر نسبت به انقلاب است” و از رسانه‌ها، اصولگرایان و نخبگان خواسته نسبت به او موضع گیری کنند و نگذارند فضا برای وی امن شود!

همین نماینده مجلس که اخیرا در جریان سوال از وزیر دادگستری درباره ممنوع البیان کردن خاتمی هم باز غلط املایی داشته و تصویر آن را هم روی وب سایت خود گذاشته و مشخص کرده که خطای قبلی وی هم یک اشتباه سهوی نبوده و ناشی از نابلدی بوده است؛ هفته قبل به سایت نزدیک به خود، به نام صبح توس، گفته بود که رهبری برای رفع حصر چهار شرط گذاشته است؛ شامل مرزبندی با دشمنان نظام، پس گرفتن تهمت ها به نظام، جبران خسارت ها و آماده بودن برای مجازات!

مشخص نیست این حرفها سخنان خود آقای خامنه ای باشد یا حرف دل جبهه پایداری و نزدیکان مصباح یزدی. اما حتی اگر این نقل قول ها قرین به واقعیت باشد، باید از رهبری پرسید: آیا برای ابراز مواضع تند، خلاف عرف و ساختارشکنانه ای از نوع آنچه ذکر شد، سخنگوی بهتری نیافته اند؟

بر فرض که رهبری بخواهند همچنان قانون اساسی و قوانین عادی و اصول اصیل نظام و انقلاب را نقض کنند و از راه امام و مشی ایشان نیز خارج شوند؛ آیا نباید به عنوان جانشین بنیانگذار فقید انقلاب لااقل اینقدر شجاعت داشته باشند که همانطور که ادعا می کنند، خود نظراتشان را بیان کنند؟

یا حتی اگر به هر دلیل ایشان نمی خواهد زیر بار ابراز علنی مواضع خود برود و نمی تواند در بیان دیدگاه های خود درباره آنچه مهمترین علت اقبال عمومی به روحانی بود، یعنی مطالبه رفع حصر، صریح باشد. لااقل آیا نباید به عنوان شخص اول مملکت، کسی را به عنوان بلندگوی مواضع افراطی در نظر بگیرد که حداقل شأنیت اعلام موضع از سوی رهبری را داشته باشد و انگشت نشان افکار عمومی نباشد؟



آناهیتا July 10, 2014 12:41 PM

"آیا نباید به عنوان جانشین بنیانگذار فقید انقلاب لااقل اینقدر شجاعت داشته باشد " ها ها ها ها آخر ای فلاکت زده ها! چطور نمی دانید که در این دنیا هیچ آدمکش و قاتلی مانند امام مار بدوش شما آنقدر وقیح و دریده نبوده و نیست که جرأت صدور قتل و جنایت خلقی را بطور علنی و از طریق رادیو و تلویزیون و بلندگو داشته باشد چطور نمیدانید که همۀ حاکمین ستمگر دنیا منجله علی گدای خونخوار علیل دست شما و یاران غارش مثل رسمنجانی و روحانی و مابقی یواشکی شکنجه میکنند و سر میبرند،و یا مثل موسوی کلاش یواشکی و پشت پرده فرمان خونریزی امام قاتلشان را میبرند، و در مقابل مردم داغدار خود را به موش مردگی و بیخبری میزنند، کاملاً حق با شماست هیچ قاتلی در جهان به دریدگی امام خونخوار شما نبوده و هرگز نخواهد بود، حتی این علی گدای یکدست شما

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: