آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 تیر ماه 1393 = 10-07 2014

لرستان: ۱۱۷ هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۹ ساله

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش لرستان گفت: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، حدود ۱۱۷ هزار نفر از جمعیت استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بیسواد هستند.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، علی اشرف حیدری در جلسه شورای راهبردی نهضت سوادآموزی استان افزود: این تعداد افراد بیسواد معادل ۱۰ درصد کل جمعیت استان هستند.

حیدری تصریح کرد: هم‌چنین حدود ۳۴ هزار نفر از اولیای دانش آموزان در استان، بیسواد و یا کم سواد هستند که این تعداد از طریق سامانه آموزش و پرورش شناسایی شده و پالایش و راستی‌آزمایی این افراد انجام خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش افزود: گروه دومی که به عنوان جامعه هدف برای آموزش و پرورش قرار می‌گیرند کودکان و نوجوانان در رده سنی بین ۱۰ تا ۲۰ سال هستند که این افراد نیز عمدتا افراد بی‌سرپرست، بدسرپرست و یا کودکان کار هستند.

وی ادامه داد: در صورتی که این افراد در کلاس‌های درس حضور یافته و در امتحانات نمره قبولی کسب کنند، از سوی نهضت سوادآموزی مبالغی به عنوان حق حضور در کلاس به آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌چنین برای کودکان معلول مربیانی را در نظر گرفته که برای تعلیم و آموزش این کودکان آموزش‌های لازم را می‌بینند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: