آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 تیر ماه 1393 = 10-07 2014

فشار نهادهای امنیتی بر خانواده های فعالان کُرد

در ادامه فشار بر فعالان سیاسی کُرد، اداره اطلاعات شهرستان مریوان، برای چندمین بار متمادی اقدام به تهدید خانواده محمد فتحی نمودە است.

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عوامل وزارت اطلاعات در کردستان، به عناوین مختلف خانواده‌ی فعالان سیاسی که هم‌اکنون خارج از ایران به سر می‌برند را به بهانه‌های واهی به اطلاعات فرامی‌خوانند و آنها تحت فشار قرار می‌دهند.

گفته می‌شود اطلاعات مریوان از خانواده فتحی با اعمال تهدید خواسته که "باید با اطلاعات همکاری کنند."

در چند روز اخیر نیروهای اداره اطلاعات شهر مریوان، بدون در دست داشتن حکم بازرسی از مراجع قانونی، چندین بار به تفتیش و بازرسی منزل محمد فتحی اقدام کرده و ضمن بی‌احترامی به خانواده وی، آنها را به شدت تهدید کرده‌اند.

گفتنی است اذیت و آزار علیه این خانواده به طور لاینقطع ادامه دارد. مسوولین اداره اطلاعات در ادامه تلاش‌های خود آقای فتحی که پدر دو فعال سیاسی کُرد است را تهدید کرده‌اند که در صورت هرگونه تماس با فرزندانش با وی برخورد جدی خواهد شد.

از طرفی دیگر و در شهرهای دیگر در مواردی در کسب و کار خانواده‌های فعالان سیاسی مزاحمت ایجاد می‌کنند و به نوعی غیر رسمی محرومیت اجتماعی برای وابستگان فعالان سیاسی خارج از کشور ایجاد می‌کنند و حتی از ادامه تحصیل بستگانشان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و علمی ممانعت به عمل می‌آورند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: