آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 تیر ماه 1393 = 10-07 2014

اخراج رئيس سرویس اطلاعاتی آمريکا از آلمان

به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، دولت آلمان روز پنجشنبه از اخراج رئیس دستگاه های مخفی آمریکا در آلمان در چارچوب پروند جاسوسی از مقامات آلمانی به نفع واشنگتن خبر داد.

سخنگوی دولت آلمان در بیانه ای اعلام کرد از نماینده دستگاه های مخفی در سفارت آمریکا خواسته شده است آلمان را ترک کند.

پیش از این منابعی در آلمان اعلام کرده بودند که برلین مایل است از این مامور ارشد سازمان سیا که در سفارت آمریکا در این کشور اقامت دارد درخواست کند بدون رویه های معمولی مربوط به اخراج رسمی و علنی، خاک آلمان را ترک کند.


اعتماد برلین- واشنگتن متزلزل شده است

وزیر دفاع آلمان در گفتگویی تصریح کرد که از زمان افشاگری‌های ادوارد اسنودن درباره جاسوسی‌های گسترده آمریکا، اعتماد بین برلین-واشنگتن متزلزل شده است.

"اورزولا فون در لاین" وزیر دفاع آلمان در گفتگو با روزنامه "فرانکفورتر روند شای" درباره افشای جاسوسی‌های جدید و دستگیری یک فرد مظنون به جاسوسی برای آمریکا در وزارت دفاع آلمان گفت: یک روند تحقیقاتی در این باره از طرف دادستانی کل فدرال آلمان در حال انجام است و اینکه چه چیزی پشت این اتهام نهفته است هنوز مشخص نیست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه اساس برای همکاری اعتماد است همچنین خاطر نشان کرد که ما ارزش های مشترکی با آمریکا داریم و در بسیاری زمینه ها با هم همکاری تنگاتنگی داریم.

فون در لاین در ادامه گفت: آمریکایی ها باید بار دیگر با ما یک دیدگاه مشترکی در این باره بسازند که چگونه در آِینده می خواهیم همکاری های خود را شکل دهیم. ما البته هر دو می دانیم که از نظر سیاسی امنیتی به یکدیگر وابسته هستیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: