آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 تیر ماه 1393 = 20-07 2014

کشف معادن طلا در شهرستان میرجاوه

استاندار سیستان و بلوچستان از کشف معادن طلا در شهرستان میرجاوه خبر داد و گفت: اکتشاف این معادن در آینده‌ای نزدیک آغاز و میرجاوه به شهرستان طلایی سیستان و بلوچستان تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی اوسط هاشمی با بیان ره‌آورد سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان از شهرستان میرجاوه به‌عنوان منطقه‌ای مملو از معادن غنی یاد کرد و گفت: شهرستان مرزی میرجاوه با قابلیت‌های فراوان و به ویژه معادن بسیار غنی به عنوان شهر طلایی سیستان و بلوچستان محسوب شده که این مهم سبب توسعه این شهرستان مرزی خواهد شد.

وی افزود: اکتشاف این معادن در صورتی تحقق می‌یابد که مردم این منطقه نیز در امر سرمایه‌گذاری مشارکت کنند.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در طول 35 سال گذشته حدود 9200 میلیارد تومان اعتبار در بخش زیرساخت‌های استان شامل آب، برق، جاده، بهداشت و... توسط دولت‌های گذشته هزینه شده در حالی که فقط اعتبار پتروشیمی ایرانشهر حدود 4200 میلیارد تومان است.

علی‌اوسط هاشمی افزود: این اعتباری قریب به نصف اعتبارات هزینه شده در طول 35 سال گذشته در استان است.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات بخش کشاورزی، راه، بندر، صنعت و معادن که از برکات سفر رئیس جمهور به استان است، خاطرنشان کرد: ظرف مدت چهار سال بیش از دو سوم معادن در سطح کشور که به مطالعه و اکتشاف منتهی می‌شود سهم استان سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با بیان اینکه مقرر است 1200 کیلومتر از کار اکتشافات معادن در کشور انجام شود، گفت: 86 کیلومتر از این عدد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

هاشمی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان، استان بزرگی است و بازارچه‌های مرزی می‌تواند در توسعه و پیشرفت اقتصادی آن بسیار تاثیرگذار باشد، لذا گمرک میرجاوه باید در این راستا تلاش مضاعفی انجام دهد.

وی اضافه کرد: حوزه‌های مختلفی در استان وجود دارد که با فعال کردن هر یک از آنها می‌توان به توسعه و عمران استان کمک شایانی کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به رویکرد دولت نسبت به استان و با انجام مقایسه‌ای در این راستا مشخص می‌شود که دولت نگاه ویژه‌ای به توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان دارد.

هاشمی گفت: میرجاوه با داشتن ظرفیت‌های فراوان معدنی به عنوان شهر طلایی استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و در صدد هستیم تا در استخراج معادن و اکتشافات از خود مردم استفاده کنیم.

وی افزود: تلاش ما این است تا استان را به سوی استان طلایی، فولادی و نقره‌ای سوق دهیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: