آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 تیر ماه 1393 = 20-07 2014

جنگ غزه؛ اشک تمساح آتش افروز منطقه

صدا و سیمای رژیم: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته درکنار ملت قهرمان فلسطین و مقاومت دلیرانه آن خواهند ایستاد و در برابر جنایات وحشیانه صهیونیستها سکوت نخواهند کرد.

افخم افزود: یقینا ملتهای مسلمان و آزادیخواه جهان نیز در روز جهانی قدس در کنار ملت فلسطین درسی فراموش نشدنی به رژیم اشغالگر قدس خواهند داد.


موافقت با آتش بس چند ساعته

به گزارش خبرگزاری فرانسه از غزه، گروه حماس، روز یکشنبه اعلام کرد پیشنهاد آتش بس بشردوستانه سه ساعته در غزه را که کمیته بین المللی صلیب سرخ مطرح کرده بود، پذیرفته است.

سامی ابو زهری سخنگوی حماس در بیانیه ای اعلام کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ با ما تماس گرفت و پیشنهاد کرد برای برقراری یک آتش بس بشردوستانه سه ساعته میانجیگری کند تا آمبولانس ها بتوانند زخمی ها را منتقل کنند.

رادیو سراسری اسرائیل اعلام کرد کابینه اسرائیل سرگرم بررسی این پیشنهاد است.

دقایقی پیش در خبری فوری اعلام شد ارتش اسرائیل با یک آتش بس دو ساعته موافقت کرده است.

تلاش محمود عباس برای برقراری آتش بس

محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطینی وخالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس روزیکشنبه درقطر به منظور بحث درباره آتش بس احتمالی درغزه ، دیدار و گفت و گو می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از رام الله، یک مقام آگاه نزدیک به عباس که خواست نامش ذکر نشود، گفت: رئیس فلسطینی برای بحث درباره راه های رسیدن به آتش بس در نوار غزه با مشعل دیدار می کند.

همزمان خالد مشعل در گفتگویی تلفنی با دبیرکل اتحادیه عرب بر نقش محوری مصر در موضوع فلسطین تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ منابع دیپلماتیک در مصر در مصاحبه با شبکه المیادین با اشاره به گفتگوی تلفنی چند روز پیش دبیرکل اتحادیه عرب با رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، اظهار داشتند: "نبیل العربی" پیشنهاد سفر "خالد مشعل" به قاهره را مطرح کرده است.

"نبیل العربی" در گفتگوی تلفنی خود با "خالد مشعل" تاکید کرده است: سفر شما به قاهره برای رایزنی مستقیم با دولت مصر با هدف بررسی راه های برقراری آتش بس در غزه می تواند مفید باشد.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه گفتگوی تلفنی خود با دبیرکل اتحادیه عرب خواستار اعطای مهلت از سوی وی برای رایزنی با رهبران حماس شده است.

"خالد مشعل" تصریح کرده است: حماس نقش محوری مصر را برای حل و فصل بحران می پذیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: