آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 تیر ماه 1393 = 20-07 2014

تجمع و درگیری در مقابل حسینیه ارشاد

ایلنا: روزنامه «اعتماد» از تلاش نافرجام نیروهای بی نام و نشان برای ممانعت از ورود مردم به حسینیه ارشاد خبر داد. در این خبر آمده است: در جریان برگزاری مراسم احیا و شب قدر، ابتدا برخی نیروها بدون ذکر دلیل یا ارائه حکم قانونی از ورود مردم به حسینیه ارشاد جلوگیری کردند و می‌خواستند مردم متفرق شوند اما ساعتی بعد نیروی انتظامی با حضور در صحنه و جلوگیری از تحرک نیروهای لباس‌شخصی، راه حسینیه ارشاد را باز کرد.


جلوگیری از مراسم مذهبی

از برگزاری مراسم شب قدر که قرار بود شب های 21 و 23 ماه رمضان در کانون توحید تهران برقرار باشد، جلوگیری شد. به گزارش انصاف نیوز، سخنران این دو شب ابوالقاسم فنایی و حجت الاسلام محمدعلی ایازی بودند اما با حضور ممانعت کنندگان، این برنامه لغو شد.

همچنین مراسم شب قدر در حسینیه ی ارشاد تهران که شب 19 ماه رمضان پس از اختلال در زمان شروع، اما برگزار شده بود، همان شب برای شبهای 21 و 23 ماه رمضان کنسل شد. روزه دارانی که شب بیست و یکم ماه رمضان برای شرکت در سخنرانی ابوالقاسم فنایی طبق برنامه از پیش اعلام شده در کانون توحید حضور یافته بودند، با اطلاعیه های متعدد نصب شده روی درب های ورودی کانون مواجه شدند. برگه های نصب شده خبر از لغو مراسم شب بیست یکم "به دلیل برخی ناهماهنگی ها" می داد.

این در حالی است که دست اندکاران کانون به مراجعین می گفتند که هماهنگی ها انجام و مجوز لازم برای اجرای مراسم گرفته شده است. از سوی دیگر، استقرار خودروی نیروی انتظامی و حضور ماموران روبروی کانون توحید جلب توجه می کرد. بنابر متن اطلاعیه ها، مراسم احیای شب بیست و سوم با سخنرانی حجت الاسلام ایازی و شب بیست و هفتم با سخنرانی آقای ابوالقاسم فنایی برگزار خواهد شد.

گفتني اينكه، كانون و مسجد توحيد يكي از مراكز نزديك به اصلاح‌طلبان و نيروهاي مذهبي -ملي محسوب مي‌شود كه در ميدان توحيد- خيابان پرچم واقع شده و در سالهاي اخير با محدوديت‌هاي برگزاري مراسم مواجه بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: