آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 تیر ماه 1393 = 20-07 2014

تمدید مذاکرات هسته ای؛ رژیم ایران تهدید کرد

رادیو فرانسه: علاءالدین بروجردی- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص تمدید ٤ ماهه توافق موقت هسته ای، موسوم به "توافق ژنو" گفت: اگر به توافق نهائی نرسیم به گام اول بازمیگردیم

گروه‌های مذاکره کننده هسته ای ایران و کشورهای عضو ١+۵، در نخستین ساعات روز شنبه (19 ژوئیه/28 تیرماه) بر سر تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای به مدت چهار ماه توافق نمودند.

این نخستین واکنش یک مقام بلندپایه نظام جمهوری اسلامی، نسبت به تمدید مهلت مذاکرات اتمی با کشورهای قدرتمند غربی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، روز یک شنبه (29 تیرماه) تأکید کرد: «در صورت عدم وصول توافق نهائی میان ایران و اعضای گروه ١+۵، جمهوری اسلامی غنی سازی ٢٠ درصد را احیا می کند».

علاءالدین بروجردی با تأکید بر عدم تغییر در مواضع جمهوری اسلامی در مدت تمدید شده برای ادامه مذاکرات گفت: مواضع جمهوری اسلامی همان است که در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است و مبتنی بر موازین و قواعد بین‌المللی و مقررات آژانس می‌باشد.

این نمانیده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مواضع ایران در مذاکرات هسته ای تأکید کرد: اصرار ایران بر مواضع خود به این دلیل است که این مواضع کف مطالبات ماست و طرف مقابل هم با فشارهای آمریکا به دنبال زیاده خواهی‌های خود است.

علاءالدین بروجردی ابراز امیدواری نمود که آمریکا نیز در مدت تمدید مذاکرات، «به گونه‌ای عمل کند که خروجی این چهار ماه بتواند یک توافق نهائی باشد».

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در توضبح مواضع جمهوری اسلامی در صورت عدم توافق نهائی گفت: اگر در نهایت به توافق نرسیم، ایران در همه عرصه‌های هسته‌ای به گام اول باز می گردد، غنی سازی ٢٠ درصد احیا می شود، رآکتور آب سنگین فعال می شود و فعالیت سانتریفوژهای نسل جدید بدون هیچ محدودیتی و با توجه به مقررات "ان پی تی" و آژانس ادامه پیدا می‌کنند.

علاءالدین بروجردی بار دیگر از برنامه هسته ای ایران بعنوان یک «هدف ملی» یاد کرد و گفت: تمامی مصوبات پس از بررسی در شورای عالی امنیت ملی و تصویب در این شورا به تأیید رهبر جمهوری اسلامی می رسد.



حمید رضا July 21, 2014 06:02 AM

با توجه به شرایط این مذاکرات حتی تمدیدش و به نتیجه نرسیدنش هم به نفع امریکاست چون همزمان که در حال چانه زنی هستند عملا برنامه ی اتمی رژیم متوقف شده و تولید اورانیومی که بتواند در تولید بمب اتم به کار رود بسیار کمتر از حد نیاز و تقریبا هیچ است این یعنی حتی اگر بعد از چهار ماه به توافقی نرسند جمهوری اسلامی برای رسیدن به جایی که همین شش ماه پیش بود باید تقریبا یکسال زمان صرف کند حتی با به کار گیری سانتریفیوژهای پرقدرت و جدید و این یعنی فرصت کافی برای امریکا تا با اعمال تحریمهای کاملا فلج کننده مثل قطع کامل صادرات نفت و تجارت و دریانوردی و غیره رسما جمهوری اسلامی را به یک موجود خشکیده که فقط به یک ضربه برای متلاشی شدن نیاز دارد تبدیل کند جمهوری اسلامی حتی جرات فکر کردن به چنین شرایطی را هم ندارد خود رژیم بیشتر از هرکس دیگری خواهان توافق است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: