آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 تیر ماه 1393 = 21-07 2014

مقصر عدم پیش بینی طوفان تهران اعلام شد

مقصر عدم پیش بینی طوفان تهران اعلام شد/ نویزهای الکترومغناطیسی!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: براساس بررسی تصاویر رادار هواشناسی تهران، در سال های اخیر میدان دید رادار تهران و برخی شهرها به دلیل نویزهای الکترومغناطیسی(آلودگی صوتی یا سیگنالی) ناشی از منابع مختلف، بسیار محدود شده و قالبا تصاویر تولیدشده توسط رادارهای هواشناسی با نویز همراه است.

به گزارش خانه ملت، «محمدمهدی برومندی» در تشریح جزئیات جلسه روز گذشته (یکشنبه) کمیسیون کشاورزی گفت: بحث پیرامون لایحه تصویب کنوانسیون «میناماتا» در مورد جیوه یکی از موارد مطرح شده در این جلسه امروز بود که به پیشنهاد سازمان حفاظت از محیط زیست به مجلس ارایه شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کارکرد سودمندانه جیوه در صنعت پزشکی و برخی دیگر از صنایع و تاثیر مخرب آن بر سلامت انسان، محیط و با توجه به تدوین ساز و کارهای حقوقی در خصوص کنترل مصرف آن، کشورهای مختلف باید این موضوع را به تصویب رسانند.

وی گفت: دولت نیز این لایحه (کنوانسیون «میناماتا» در مورد جیوه) را به مجلس ارایه کرد که با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و کارشناسان وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در نهایت مقرر شد این لایحه ۶ ماه در کمسیون کشاورزی مسکوت باشد تا نظرات بین المللی و کارشناسی ارایه و پس از آن در دستور قرار گیرد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس، موضوع دیگر ارایه شده در جلسه کمیسیون کشاورزی را گزارش رییس سازمان هواشناسی و کارشناسان این حوزه در مورد طوفان خردادماه در تهران اعلام کرد و گفت: در این گزارش آمده که طوفان تهران در مقیاس مکانی در حد پدیده های خُرد و از نظر زمانی نیز کمتر از دو ساعت طول عمر داشته و سازمان اعلام کرد که یک ساعت قبل از طوفان آن را اطلاع رسانی کرده است، در صورتی که با توجه به آمار، این اطلاع رسانی باید حداقل سه ساعت پیش از وقوع طوفان انجام می شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: بنابر اعلام مسئولان هواشناسی و بررسی تصاویر رادار هواشناسی تهران، مشخص شد که در سال های اخیر، میدان دید رادار تهران و برخی دیگر از شهرها به دلیل نویزهای الکترومغناطیسی(آلودگی صوتی یا سیگنالی) ناشی از منابع مختلف، بسیار محدود شده و قالبا تصاویر تولیدشده توسط رادارهای هواشناسی با نویزهایی همراه است.

وی تاکید کرد که سازمان تنظیم مقررات رادیویی باید با توجه به شرایط موجود و با استفاده از نرم افزارهای متناسب به ایجاد فیلترهای لازم، نسبت به از بین بردن اختشاشات و امواج و ایجاد تصاویر بدون نویز اقدام کند.

این نماینده مجلس افزود: همینطور در این گزارش آمده که نخستین تصویر رادار مربوط به ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه و دومین تصویر نیز ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه بوده و سازمان هواشناسی پس از اطمینان از وقوع طوفان، اقداماتی را برای اطلاع رسانی انجام داده که به دلیل نبود سامانه قوی هشدار، با تاخیر انجام شده است.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس گفت: در نهایت مقرر شد که این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت شود.



آتنا July 21, 2014 05:22 PM

این بلند گوها هست ظهرها و غروب ها سر چهار راها گوش مردم با پخش اذین ! کر میکنید یکی از کاراش همین هشدار مواقع اضطراریه سردار خالی باف میدونه استفاده کنید همچین مواقعی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: