آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 31 تیر ماه 1393 = 22-07 2014

هواپیمای مالزیايی حامل کدام چهره‌ها بود؟

پیامدهای سیاسی که پس از سقوط هواپیمای مالزی بوجود آمد، حضور چهره‌های هنری و رسانه‌ای چون نویسنده استرالیایی، بازیگر مالزیایی و خبرنگار «بی.بی.سی» در میان قربانیان را تحت‌الشعاع قرار داد.

به گزارش ایسنا، با گذشت حدود یک هفته از حادثه هواپیمای مالزی که در مرز میان اوکراین و روسیه مورد اصابت موشک قرار گرفت، هویت برخی قربانیان سرشناس این رویداد مرگبار اعلام شد.

«لیام دیویسون»، نویسنده برنده جایزه ادبی استرالیا بود که به همراه همسرش «فرانکی» معلم ادبیات، در این هواپیما بود. دومین رمان دیویسون که «Sounding» نام داشت جایزه کتاب ملی «بانجو»ی استرالیا را در سال 1993 از آن خود کرد. آثار این نویسنده همچنین نامزد نهایی چندین جایزه ادبی از جمله «ایج» سال و جایزه ادبی «ویکتورین پرمیر» شده‌اند.

«شوباشینی جیاراتنام»، بازیگر مالزیایی نیز از دیگر قربانیان این حادثه بود. وی که با نام مستعار «شوبا جایا» شناخته می‌شد، به همراه همسر و فرزندش هلند را به مقصد وطنش ترک کرد، اما هرگز به مقصد نرسید. جایا در حوزه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون فعال بود.

«گلن توماس»، خبرنگار سابق شبکه «بی.بی.سی» و فعال حقوق بشر هم از دیگر همسفران این افراد هنری بود. توماس که به عنوان نماینده رسانه با موسسه سلامت جهانی همکاری داشت، به منظور شرکت در کنفرانس ایدز استرالیا راهی این سفر شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: