آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 مرداد ماه 1393 = 23-07 2014

اعتراف به دور شدن مردم از مساجد در ایران

یک کارشناس حوزه مسجد در گفت و گو با شفاف: مشکلات جامعه ناشی از دور شدن مردم از مساجد است

یک کارشناس حوزه مسجد گفت: امام جماعت باید از هفته های قبل بستر حضور مردم در دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فراهم کند. حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی در گفتگو با خبرنگار شفاف در خصوص نقش این مکان معنوی در ارتقا ایمان و اخلاق در جامعه اظهار کرد: مساجد به عنوان مبدا اخلاق و ایمان...
شفاف نیوز: یک کارشناس حوزه مسجد گفت: امام جماعت باید از هفته های قبل بستر حضور مردم در دهه تکریم و غبارروبی مساجد را فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمدی در خصوص نقش این مکان معنوی در ارتقا ایمان و اخلاق در جامعه اظهار کرد: مساجد به عنوان مبدا اخلاق و ایمان در جامعه نقش مهمی را در ترویج این فرهنگ در جامعه اسلامی بر عهده دارند.

وی افزود: اهل مسجد از صدر اسلام تاکنون در زمینه اخلاق و ایمان سرامد دیگران بوده اند و در حال حاضر هم مشکلات جامعه ناشی از دور شدن مردم از مساجد است.

این کارشناس حوزه مسجد به نقش مساجد در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور پرشور مردم در مساجد زمینه مقابله با قدرت های استکباری را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی مساجد را پیش رو در عبور از گردنه های حساس انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: گردنه های حساس انقلاب اسلامی مانند فتنه 88 با حضور فعال مساجد و ائمه جماعت به خوبی طی شد و نباید از این ظرفیت در صحنه جنگ نرم با دشمن به سادگی عبور کرد.

وی در خصوص نقش مساجد در پشتیبانی از بیداری اسلامی هم گفت: ائمه جماعات مساجد با مطرح کردن بیداری اسلامی اجازه کمرنگ شدن این فضا در مساجد را نمی دهند و این حرکت در بسیاری از کشورها در مساجد تداوم پیدا کرده است.

امام جماعت مسجد انقلاب در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت دهه تکریم و غبارروبی مساجد اشاره و عنوان کرد: دهه تکریم و غبارروبی مساجد برکات معنوی فراوانی را برای جامعه اسلامی دارد و دل های مومنین را برای ماه مبارک رمضان آماده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی نقش امام جماعت را در حضور پررنگ مردم در تکریم و غبارروبی مساجد مهم ارزیابی و بیان کرد: امام جماعت قبل از آغاز این دهه باید ضرورت گرامیداشت این دهه را در سطح محله و منطقه خود تبیین کند تا مردم ضرورت حضور فعال در گرامیداشت این سنت نیکو را درک کنند.

وی تبلیغات رسانه ها را نیز در حضور پرشور مردم تاثیرگذار دانست و اضافه کرد: رسانه ها تاثیر زیادی را روی مردم دارند بنابراین نباید ظرفیت آن ها در معرفی این دهه مورد غفلت قرار گیرد.

این کارشناس حوزه مسجد انتظار از رسانه ملی را برای تبلیغات این دهه بیشتر دانست و تاکید کرد: رسانه ملی باید سهم بیشتری از برنامه های خود را برای معرفی و تبلیغ این دهه اختصاص می داد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی در پایان فعالیت یک مساجد را هم در حضور مردم برای تکریم و غبارروبی موثر دانست و گفت: یک مسجد فعال شرایط بهتری را برای جذب مردم در دهه تکریم و غبارروبی دارد بنابراین فعالیت مساجد در بخش های مختلف فرهنگی اجتماعی باید افزایش پیدا کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: