آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 مرداد ماه 1393 = 23-07 2014

اکثر قتل‌ها ناشی از عدم کنترل خشم است

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: بررسی ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی جوانان حاکی از آن است که اکثر جرایم منجر به قتل، ناشی از عدم کنترل خشم است.

مسعود کریمی توضیح داد: بررسی اتفاقات در حوزه جرم جوانان نشان می‌دهد آن‌ها نمی‌توانند بر خشم خود غلبه کنند که این منجر به نزاع منتهی به قتل یا صدمات جبران ناپذیر و ورود به زندان‌ها می‌شود. همین امر باعث شد برای اولین بار در کشور، برنامه راه‌اندازی کلینیک کنترل خشم در دستور کار قرار گیرد. وی با بیان اینکه هدف از بازگشایی کلینیک‌های کنترل خشم، کاهش یا جلوگیری از آسیب‌ها و جرائم اجتماعی است، تصریح کرد: در این کلینیک‌ها هم مباحث فرهنگی و هم مشاوره‌های کنترل خشم صورت می‌گیرد. معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: در گذشته اگر جوانی در هنگام دزدی متوجه می‌شد صاحبخانه بیدار شده است، منتظر می‌ماند تا شرایط برای فرار مهیا شود، اما اخیرا دیده می‌شود دزد، یا صاحب خانه را به قتل می‌رساند یا صدمه جبران ناپذیری به وی وارد می‌کند.

کریمی در خصوص حق مشاوره کلینیک‌های کنترل خشم، با اشاره به کم بودن هزینه‌ای که مراجعه کننده باید بپردازد، ادامه داد: قسمتی از تعرفه در نظر گرفته شده به عنوان حق مشاوره را شهرداری و قسمتی را هم وزارتخانه پرداخت می‌کند و تنها پرداخت 10 یا 20 درصد از این مبلغ به عهده مراجعه کننده خواهد بود.

افتتاح نخستین کینیک خشم تا شهریورماه در اصفهان

وی خاطرنشان کرد: مراجعه‌کنندگان کلینیک دو دسته خواهند بود؛ افرادی که به طور آزاد به کلینیک مراجعه می‌کنند و جوانان کانون اصلاح و تربیت یا زندانیان در آستانه آزادی که توسط این مراکز، معرفی می‌شوند و تحت مشاوره قرار می‌گیرند. معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به نامشخص بودن تعداد کلینیک‌هایی که در اصفهان راه اندازی خواهد شد، افزود: تعداد آنها به ظرفیت شهرداری‌ها و تعداد مشاوران تایید شده از سوی وزارتخانه بستگی دارد. کریمی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری کلانشهرها و وزارت ورزش و جوانان در خصوص راه اندازی کلینیک‌های کنترل خشم، خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این کلینیک‌ها ابتدا در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و سپس در دیگر استان‌ها راه‌اندازی می‌شود. وی با اشاره به تاسیس کلینیک‌های کنترل خشم در محل فرهنگسراها، افزود: به احتمال زیاد، اولین کلینیک کنترل خشم در اصفهان، شهریور ماه بازگشایی می‌شود. معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه مشاوران این کلینیک‌ها توسط وزارتخانه تایید می‌شوند، ادامه داد: پکیج آموزشی مورد استفاده در تمامی کلینیک‌ها، در سطح کشور یکسان و از سوی وزارتخانه تضمین شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: