آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 3 مرداد ماه 1393 = 25-07 2014

جزئیات بازداشت خبرنگار واشنگتن پست در ایران

رئیس کل دادگستری تهران در خصوص خبر بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست و همراهانش گفت: این موضوع هنوز در مرحله مقدماتی است.

به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران درباره بازداشت خبرنگار واشنگتن‌پست و همراهانش اظهار داشت: این موضوع در مرحله تحقیقات مقدماتی است و برای اطلاع‌رسانی درباره آن باید بررسی‌های فنی و بازجویی صورت گیرد.

وی افزود: پس از تحقیقات در این زمینه می‌توانیم درباره آن اطلاع‌رسانی کنیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص وجود امنیت در کشور نیز توضیح داد: نیروهای امنیتی، اشراف کاملی بر کشور دارند و تمام تحرکات دشمن زیر نظر قرار دارد. نیروهای امنیتی اجازه نمی‌دهند کشور جولانگاه دشمن و ایادی آنان شود.

گزارش رادیو فردا: مقام‌های آمریکایی و روزنامه واشینگتن پست روز پنجشنبه، دوم مرداد، گزارش دادند که سه تبعه آمریکایی از جمله جیسون رضائیان، خبرنگار واشینگتن پست در ایران و همسر ایرانی‌اش بازداشت شده‌اند.

داگلاس ییل، دبیر سرویس خارجی واشینگتن پست گفته است که این روزنامه «گزارش‌های موثقی» به دست آورده است مبنی بر اینکه جیسون رضائیان، خبرنگار، و یگانه صالحی، همسر وی، غروب روز سه شنبه در تهران بازداشت شده‌اند. هنوز مشخص نیست که این افراد توسط چه کسانی و چرا دستگیر شده‌اند.

آقای ییل در بیانیه‌ای گفته است: «ما عمیقا نگران وضعیت جیسون، یگانه و دو نفر دیگری هستیم که همراه آن‌ها بازداشت شده‌اند».

وی افزوده است: «رضائیان که از سال ۲۰۱۲ خبرنگار واشینگتن پست در تهران است، گزارشگری با تجربه و مطلع است که شایسته حمایت و احترام است».

به گزارش روزنامه واشینگتن پست، خانواده رضائیان گفته‌اند که مایل نیستند در این زمینه اظهار نظر کنند.

جیسون رضائیان تابعیت ایرانی و آمریکایی دارد. یگانه صالحی نیز که تبعه ایران است برای دریافت اقامت دائم در آمریکا اقدام کرده است و برای روزنامه «نشنال» چاپ امارات متحده عربی کار می‌کند.

این گزارش می‌گوید دو آمریکایی دیگر که بازداشت شده‌اند به عنوان عکاس- خبرنگار آزاد فعالیت می‌کردند. اطلاعات دریافتی رادیو فردا حاکی است که یکی از این دو تبعه آمریکایی، مریم رحمانیان است. یکی از دوستان وی به رادیو فردا گفته که خانم رحمانیان از سال‌ها پیش در ایران اقامت داشته است.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران هنوز درباره این خبر اظهار نظر نکرده‌اند.

در همین حال، ماری هرف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفته که مقامات از گزارش‌های مربوط به بازداشت شهروندان آمریکایی در تهران مطلع هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: