آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 مرداد ماه 1393 = 26-07 2014

هواپیمای مالزی؛ حلقه محاصره پوتین تنگتر شد

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ کاخ سفید واشنگتن روز جمعه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را در مورد قضیه سقوط هواپیمای مالزیايی مقصر دانست.

در حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی در منطقه ای در شرق اوکراین همه 298 سرنشین آن کشته شدند. این هواپیما در مسیر آمستردام به کوالالامپور بود که با موشک سرنگون شد.

جاش ارنست، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفت : آنچه ما می دانیم این است که هواپیمای خطوط هوایی مالزی با یک موشک زمین به هوا ساقط شد، این موشک از منطقه ای که تحت کنترل جدایی طلبان هوادار روسیه بوده و اوکراینی ها ابدا در این منطقه از سلاح های ضد هوایی استفاده نمی کنند، شلیک شده است؛ به همین دلیل به این نتیجه رسیده ایم که ولادیمیر پوتین و روس ها در این قضیه غم انگیز گناهکار و مقصر هستند.

همچنین جو بایدن، معاون رییس جمهور آمریکا روز جمعه با پترو پروشنکو رییس جمهور اوکراین در مورد آخرین تحولات این کشور و تنش با روسیه گفتگو کرد.

جاش ارنست در این مورد نیز گفت : پروشنکو به بایدن گفته است روسیه همچنان به تحویل سلاح های سنگین و دیگر تجهیزات نظامی به جدایی طلبان هوادار مسکو ادامه می دهد و نیروهای اوکراینی اغلب زیر آتش نیروهای روس از آن سوی مرز هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: