آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 مرداد ماه 1393 = 27-07 2014

آبادانی ها خسته از قطع مکرر تلفن و اینترنت

آبادان - ایرنا - قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت در آبادان، مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این قطعی مکرر گاه به دلیل سرقت سیم های تلفن و گاه حوادثی مانند آتش سوزی صورت می گیرد و زمان بر بودن ترمیم یا تعویض سیم های مسروقه یا آسیب دیده موجب محرومیت شهروندان از تلفن و اینترنت می شود.

عده ای از شهروندان آبادانی خواستار پیگیری علت این قطعی های مکرر و دامنه دار شدند و در تماس با خبرنگار ایرنا اظهار کردند: متاسفانه تعمیر خرابی و قطعی تلفن های ثابت در آبادان زمان زیادی به طول می انجامد.

یکی از این شهروندان به حادثه آتش سوزی 20 روز گذشته در منطقه بهار آبادان اشاره کردو گفت: این حادثه موجب سوختن سیم های هوایی تلفن و قطع بخش عمده ای از تلفن های ثابت منازل منطقه شد.

لفته خضیرپور افزود: چندین بار علاوه بر اطلاع به سامانه 117 به مرکز مخابرات آبادان مراجعه کردم ولی تاکنون هیچ اقدامی برای وصل یا جایگزین کردن سیم تلفن صورت نگرفته است.

وی گفت: کارمند شرکت مخابرات در پاسخ به اعتراض اهالی منطقه بهار از آنها خواست که سیم تلفن مورد نیاز را خریداری و سپس به مخابرات برای اعزام نیرو جهت نصب سیم اطلاع دهند.

این شهروند با اشاره به ناتوانی برخی شهروندان برای خرید سیم تلفن افزود: تهیه سیم وظیفه مخابرات است ولی به راحتی از این وظیفه شانه خالی می کند.

یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: سیم تلفن متصل به منزل من یک سال قبل به سرقت رفته و به رغم اطلاع به مخابرات هنوز اقدامی برای وصل آن صورت نگرفته است.

هادی رسول زاده افزود: مخابرات در یک سال گذشته همواره عنوان کرده که امکانات و تجهیزات کافی برای تعویض یا جایگزینی سیم های تلفن از بین رفته و مسروقه ندارد.

احمد خفایی یکی دیگر از شهروندان آبادان نیز درباره جابجایی خط تلفن ثابت گفت: مسوولان مخابرات نبود امکانات در مکان جدید را دلیل انجام نشدن این درخواست عنوان می کنند.

رییس اداره مخابرات آبادان در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: پیمانکاران به دلیل خرابی گسترده و سرقت مکرر سیم های تلفن توانایی ترمیم و تعمیر را ندارند لذا وصل کردن تلفن برخی از شهروندان زمان زیادی می برد.

سلمان سهیم پور اظهار کرد: ماهانه بیش از 10هزار متر سیم تلفن در سطح شهر آبادان به سرقت می رود و این امر مشکلات مخابرات را دوچندان کرده است.

وی افزود: اصلاح خرابی تلفن های اداری نسبت به مسکونی در اولویت قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان نیز با اشاره به دستگیری 13 متهم به سرقت سیم های تلفن از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: این افراد با تشکیل پرونده کیفری به مقامات قضایی معرفی شدند.

سرهنگ حسین کهیایی همچنین از کشف پنج فقره سرقت سیم های مخابراتی در این مدت خبر داد و افزود: بیشتر سرقت سیم های مخابرات در مناطق کور شهر صورت می گیرند.

مشکل قطعی اینترنت و خطوط تلفن همراه در شهرستان مرزی آبادان از مشکلات عمده ای است که شهروندان خواستار پیگیری این موضوع بوده و مسوولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: