آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 مرداد ماه 1393 = 27-07 2014

راهنمایی رانندگی رژیم یکی از مقصران اصلی تصادفات

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس: چرا دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور بررسی نمی کند که این دوربینها از کجا خریداری شده و سود آن به جیب چه کسانی رفته که مانند مترسک در اتوبانها نصب شده اند؟

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با شریان نیوز با انتقاد از کسانی که مقصر تصادفات و مرگ و میر جاده ای را بر دوش وزارت راه و شهرسازی و اشکالات مهندسی راهها می اندازند گفت: وقتی بیش از 70 درصد تصادفات در نتیجه عملکرد غلط انسان است و 30 درصد شامل دیگر موارد می شود، نباید این مساله را به حاشیه بکشیم.

وی با انتقاد از سرعتهای غیر مجاز، سبقتهای نامناسب، حرکتهای مارپیچ، ماجراجویی های رانندگان به ویزه جوانان و بی توجهی به قوانین راهنمایی رانندگی گفت: کدام تصادفی را سراغ دارید که یکی از این دلایل در بروز آن نقش نداشته است؟

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با اشاره به اینکه در بزرگراهها شاهد سبقت های نامناسب از سمت راست و حرکتهای مارپیچ هستیم گفت: چرا با این متخلفان برخورد نمی شود؟

وی با اشاره به دوربین هایی که در بزرگراهها و جاده ها نصب شده است گفت: بیش از 90 درصد این دوربین ها درست کار نمی کند و به همین دلیل مردم با خیال راحت از سرعت مجاز تجاوز می کنند و سلامت جان دیگران را نیز به خطر می اندازند.

ابوترابی با ابراز تاسف از اینکه بودجه بیت المال را صرف خرید دوربینهایی کرده اند که کار آیی ندارد گفت: چرا هیچ کس این موارد را بررسی نمی کند؟ چرا دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی کل کشور بررسی نمی کند که این دوربینها از کجا خریداری شده و سود آن به جیب چه کسانی رفته که مانند مترسک در اتوبانها نصب شده اند؟

نماینده نجف آباد با اشاره به مامورانی که در مسیر جاده ها دوربین سیار مستقر کرده و رانندگان متخلف را جریمه می کنند گفت: اگر دوربین ها به درستی کار کند، لازم نیست ماموران راهنمایی با دوربین سیار جلوی رانندگان متخلف را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه رانندگان بسیاری را سراغ داریم که جرایم چند میلیون تومانی دارند گفت: چرا راهنمایی و رانندگی این متخلفان را شناسایی نمی کند و ماشین آنها را متوقف نمیکند تا تجربه ای برای دیگران باشد و چرا هنگامی که خودرو متوقف می شود و از راننده می خواهند تا برگه عدم خلاف بیاورد ، تازه میزان تخلف روشن می شود؟

ابوترابی با اعلام اینکه اکنون در تهران دوربین های محدوده طرح ترافیک نصب شده و کارایی خوبی دارد گفت: مشاهده می کنیم که هیچ کس به خود جرات نمی دهد وارد محدوده شود زیرا به محض ورود، شماره ماشین به وسیله دوربین ثبت می شود و جریمه برای متخلف در نظر گرفته می شود، بنابر این لازم است نظارت به صورت مستقیم و البته محسوس باشد تا رانندگان بدانند که در شبانه روز زیر نظر دوربینهایی قرار دارند که سالم است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: