آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 مرداد ماه 1393 = 28-07 2014

مسمومیت 451 نفر از اهالی یک روستا

قدس آنلاین: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: غذا عامل اصلی مسمومیت اهالی این روستا بود و بعد از اعلام نتایج آزمایش ها مشخص شد که گوشت و برنج به میکروب ecoli آلوده بود و آلودگی اصلی مربوط به این میکروب است هر چند که گوشت و برنج آلودگی های دیگری هم داشت.

دکتر «نادر نیک پرست» با اشاره به این که این آلودگی میکروبی با علایم بالینی بیماران مطابقت دارد، افزود: اهالی غذای شب قبل از اطعام سحری را که آبگوشت بود به غذای سحری اضافه کردند و تاکید می کنم که طبخ غیر اصولی و ناصحیح غذا و ماندگی آن موجب آلودگی غذا و مسمومیت اهالی شد.
وی ادامه داد: از برنج و گوشت نمونه برداری شد که هر 2 آلوده بود و آزمایش های شیمیایی برای اطمینان خاطر بیشتر به تهران و مشهد ارسال شده است که نتایج آن ها دیر اعلام می شود اما با اعلام جواب این آزمایش دیگر نتایج آن ها مهم نیست.
وی با بیان این که با این اوصاف آلودگی آب منتفی است، اظهارداشت: اما با این وجود اهالی روستا همان شب از آب تانکری که از چاه غیرمجاز خانگی برداشت شد، مصرف کردند.
وی تاکید کرد: نتایج آزمایشات انگلی نیز منتفی اعلام شده است.
لازم بذکر می باشد که با توجه به اخرین نمونه گیری های انجام شده از نقاط مختلف مجتمع آبرسانی امام رضا(ع) که توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز انجام شده بود، احتمال آلودگی آب روستای قلعه خان تکذیب شد



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: